Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 15 september 2023

Av Pink Ozzy - 15 september 2023 22:20

När man streamar program om bärgare, poliser, räddningstjänsten och ambulansen blir jag alltid både tacksam och förbannad.
Tacksam för allt arbete de lägger ner för att rädda folk och förbannad för de rötägg som kastar sen och annat samt ställer till i största allmänhet. Man borde sätta in nån i varje bil med någon form av vapen som inte dödar, men som gör ont. Gummikulor till exempel. Går ju inte att larva sig längre med idioterna. Avskräck dom från att göra en massa skit mot personal som ska rädda liv och inte behöva vara rädda i sitt arbete.

Av Pink Ozzy - 15 september 2023 11:07

Alla som nu under höst och vinter ska se på Jonas Gardell kan känna er lyckliga. Provshowen var underbar med både roligheter och allvarsamheter . 60 år, men håller nog 30 till.

Av Pink Ozzy - 15 september 2023 10:38

Här går regeringen ut och slår sig för bröstet för att inflationen sjunker. Men det gör den ju inte för den enskilde. Köper han exakt samma kasse, köper lika mycket el, bensin, och några standardvaror som denne regelbundet använder så ökar den garanterad mer än de dryga 4% man nu påstår från riksbankens håll. Jag vet inte var dom får dom siffrorna ifrån.
Ta exempelvis Mälarsukhuset i Eskilstuna. De har ett parkeringshus där de nu vill höja timkostnaden från 8 till 15 kr och för platsera utanför sjukhuset från 15 till 30 kr. De som investerar i ett månadskort för 70 kr får framledes betala 200 kr.
Ingår denna höjning i inflationsutvecklingen? Troligen inte. Där tar man med varor som troligen minskar. Att höja regionens parkeringar som ägs av kommunen men handhas av ett förhatliga parkeringsbolag med upp till 200% borde vara straffbart. Man åker tilsjukhuset för att man är sjuk. Då ska man inte behöva betala mer än vad läjaren kostar. Eller ska man införa högkostnadsskydd även inom sjukhusparkerigen? Många måste åka det väldigt ofta.

Av Pink Ozzy - 15 september 2023 10:22

Idag är det en dag som gör ont. Jag kom knappt ur sängen. Anledningen är troligen att jag kollade på teater igår och satt ca 2 timmar. Det brukar ryggen inte gilla. Därför stoppade jag i mig extra värktabletter. Problemet blir då att jag går betala dyrt dagen efter. Så det blir väl till att läsa ochvtitta på TV idag.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards