Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 16 september 2023

Av Pink Ozzy - 16 september 2023 15:47

Idag kom Turkiets ledare Erdogan med nya krav på Sveriges lagar och hur och när de ska tillämpas.
Vore det lite stake i Kristersson så skulle han lägga ner Natosnacket och säga att så länge NATO har sådana brister i sitt regelverk att en diktator kan bestämma över vilka som ska eller inte ska vara med i NATO och dessutom vill bestämma över vad enskilda länder har för lagar så skiter Sverige i ett medlemskap just nu.
Då blir det nog fort på USA och sndra NATO-länder.
Det måste vara slut på larvande med diktator Erdogan. Vakna upp Lill-Uffe.

Av Pink Ozzy - 16 september 2023 09:35

Gjorde för X antal år sedan resan med Hurtigrutten från ett regnigt Bergen till Kirkenes. Ja egentligen började den redan på Arlanda och efter Kirkenes flög vi tillbaka till Arlanda.
Vi gick ombord på en av de finaste båtar Hurtigrutten har. Här fanns det bubbelbad ut och bastu inne med utsikt över de vida fjällen . Ska man åka ska man nog kosta på sig en fin båt. Det är trots allt ditt hem under en vecka. Vi hade också tur med vädret. När vi skulle åka var det absolut bäst att åka så man fick de gina orterna som Trots, Tronheim, Mo i Rana m fl under dagtid. Sedan har de en resa där man passerar alla fina platser på natten och det vill man ju inte. Just dessa orter har man också några timmar på sigatt besöka.
Maten på nåten var ypperlig och ölen svindyr. Maten ingick i resan, dock inte dryck. Sista kvällen var det skaldjurskväll. Det mest magnifika skaldjursbordet jag har sett och få har jag sett en del. Vi satt vid ett bord för 4 och hade ett skånskt par mitt emot oss. Vi hade det kanonroligt ihop.
En natt åkte vi i i en fjord där båten just precis kunde vända på en femöring. Detta ar mitt i natten och vi bjöds på en kopp god fisksoppa.
När vi passerade polcirkeln döptes vi i isvatten fullt med isbitar. Ovanför polcirkeln hade vi tur en natt och såg när solen gick mot horisonten men vände innan för att gå upp igen. Efter i stort sätt en vecka kom vi därtill Nordkap. Båten stannade dock inte där utan åkte förbi en bit och så fick vi åka buss upp. Efter besöket på Nordkap for vi med bussen till flygplatsen.
En fantastisk resa som jag aldrig vill göra om. Detta av den anledningen att allt car så bra så vi är rädda att det inte blir lika bra nästa gång.

Av Pink Ozzy - 16 september 2023 09:12

Nu räcker det med skjutningar. Jag har fått nog. Jag har egentligen inte haft med något gäng att göra nån gång utan håller mig på min egen kant.
Men fr o m nu sover jag med pistolen under huvudkudden och jag är en ypperlig skytt.

Av Pink Ozzy - 16 september 2023 09:07

Detta är ju vansinne. Den franska staten betalar vinnönderna 200 miljoner Euro så att de slänger en viss mängd druvor. Allt för att hålla vinpriserna uppe.
Detta borde vara straffbart och Frankrike borde betala en minst lika hög summa till någon klimatfond EU har. För detta är ju i allra högstagrad klimatvidrigt. Det blir mycket druvor för 2.200 000 000 kronor. De drar näring ur jorden för att sedan hamna på tippen.
Sorgligt exempel på hur man misshandlar vårt klimat.

Av Pink Ozzy - 16 september 2023 08:42

Gjorde denna romar flädersaft för första gången. Underbar smak blev det och jag drack det nästan dagligen. Det var dottern som hade en stor buske som hon senare på försommaren klippte ner helt och hållet och dog även bort roten. Anledningen var kopiösa löss som satte sig i trädet.
Hur som helst så fick jag några flaskor flädersaft. Under sommaren och hösten blev jag ofta väldigt kissnödig på natten. Det hade i o f s hållit på i flera år att jag behövd kissa rätt ofta, men nu var det så ofta så jag knappt fick någon sömn.
Jag fick för några dagar eedan kateter som jag trycker in i urinröret och förbi prostatan. Då töms det sista ur blåsan och jag ska få en nätter nattsömn. Fast det är lite trixit så tycks det funka.....Utom i natt då jag var uppe 5 gånger. Jag funderade länge och kom på att jag drack ett stortglas fläderbomssaft igårkväll.
Jag vet inte om jag ska testa det igen eftersom det ju inte är så kul att vakna hela tiden för att gå på toa. Men jag ska nog i varje fall berätta det för min läkare. Det kan ju vara så att jag är allergisk mot fläder.
Är det nån av mina läsare som råkat ut för samma sak? Eller finns det nån läkare ellerannan vårdpersonal som kan fråga sia överkissnödiga patienter om någon råkat ut för samma sak? Observera att det finns saft i affären som har smak av fläder och den drack jag tidigare med samma resultat. Hör gärna av er.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards