Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 22 september 2023

Av Pink Ozzy - 22 september 2023 21:32

Nu har tydligen en s k EPA-traktor med maskerade förare och passagerare jagat poliser. Då är frågan vad polisen håller på med? Öppna ett fönster och skjut skarpt. Vi får inte låte småungar ta över polisen.
Vi kan ju undra vilken hjälp vi får av polisen? Jaha, det är dom som sätter upp blåvita plastband för att hålla folk utanför något som hänt. Ja, det verkar ju så. De lyckas bli jagade av slynglar och de lyckas inte ta gängen.
Det är ju nästan parodi.

Av Pink Ozzy - 22 september 2023 10:11

Alla vet ju att det skjuts i Sverige och att det bara eskalerar. Igår kom Kristersson och LOVADE i TV att han skulle ordna det. Är det samma lögn som han sa till den gamla damen för något år sedan. Det hll han ju inte heller. Inte heller det kommer han att hålla. Efter nästa val har dom förlorat och kommer efter ett tag att säga " det är sossarnas fel. Hadevi fått hålla på hade det löst sig.

Bilderna säger väl det mesta. Den övre talar om hur mångaskjutigar vi haft i år.
Bild 2 visar våldsdåd från 60-talet och framåt. Observera att dennedre bilden talar om antal brott/100.000 invånare.
Det här löser inte Kristersson om han så fick 10 år på sig. Det här är vilsna själar som har lidit hela sitt liv. Ingen har brytt sig om dom nånsin. De enda som "brytt sig" är gängen.
Många har inga föräldrar. Nästan alla har föräldrar som inte klarar av sina barn. De har inte fått trygghet hemma och i skolan. De ser alla som fiender.
Ungdomsfängelse som Kristersson snackar om tror jag inte funkar om det blir som nuvarande Sis-hem. En typ av förvaring. Det gäller att få dom till din vän. De måste gå tilltro och kärlek . De behöver få hjälp på alla plan. Vill dom inte ha den hjälpen så är det så att personen inte ska ut förrän de kan det dom åläggs. Annars blir det hela bara en förvaring och vidareutbildning i mord.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards