Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 17 maj 2024

Stoppa partier med anonyma konton eller vägrar att svara

Av Pink Ozzy - Fredag 17 maj 08:56

Nu är det dags att rensa i det politiska fulspelet. Vem som helst måste kunna lits på politikerna. Därför bör de politiska partierna komma överens om en lag som tvingar enskilda politiker att besvara frågor från journalister i den mån det kan anses vettigt. Det har under senare tid mer och mer blivit så att politiker hänvisar till någon, hänvisar till något annat i framtiden eller bara går förbi en journalist som har ställt en fråga. Vi är folket, dom som röstar, dom som har rätt att få veta, dom som betalar deras löner. Självfallet ska de ha en skyldighet att besvara folket (journalisternas) frågor.

Vidare bör det vara en självklarhet att politiska partier inte håller sig med trollfabriker. D v s det måste vara deras skyldighet att motverka att s k troll skriver i deras förmån och ljuger om andra partier. Om de skriver 100% ärliga artiklar med partibeteckning som underskrift bör det i regel vara OK, men inte om det är någon form av "troll".

Oärliga påhopp med lögner om ett annat parti bör förbjudas.

Tyvärr kommer vi aldrig dit, men tänk så kul politik skulle vara även för dom som nu inte bryr sig om politik eftersom det inte går att lita på dom.

Även om det nästintill är omöjligt att få de politiska partierna få med på detta är det en trevlig utopi som skulle minska politikerföraktet vilket skulle öka intresset för politik och framförallt intresset för röstandet.

 
 
Maria

Maria

Fredag 17 maj 09:48

Bedrövligt hur de kan få hålla på. Från att ha gått från en massiv attack mot journalister och svensk media, har nu partiet valt att skylla på en junior-anställd som inte visste riktigt vad han höll på med. Tror de att medborgarna är dumma i huvudet eller?

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Pink Ozzy

Fredag 17 maj 11:54

Jag har lagt fram ett block och kommer att sätta + eller - på varje parti så fort de gjort något riktigt bra eller riktigt dåligt. Gäller även om någon bara går förbi en journalist eller uppenbarligen ljuger. Ska bli intressant hur det blir.

 
Göran

Göran

Fredag 17 maj 15:15

Tja, det är väl så det går när det inte finns nån som håller efter dem. All heder åt TV4 som grävde fram skiten. Men det är ju inte första gången. Och förvånad är jag absolut inte. Kollar en hel del på Youtube och inget annat parti har så många kanaler där som sprider deras budskap som just SD. Har sett en eller två som jobbar för S men ingen från de andra partierna. SD jobbar långsiktigt, vill flytta gränserna för vad som är ok att säga offentligt och inte. Och dagens tonåringar är ju morgondagens väljarkår....

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

Lördag 18 maj 08:55

Ja, det är något omoget över hela partiet. Det är som en del hundägare som borde ta hundkort så borde SD ha någon form av politikerkort om det fanns och gick att ordna. Inte undra på att folk inte tar politik på allvar. Det som är sjuk är att de som gnäller mest över förbjudna och dåliga politiker röstar på SD.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Söndag 23 juni 10:03

Hörde på radion idag och läste om det även på nätet. Grejen är det att brottslingar tar bilder eller videofilmer. Sen matar de in det i speciella och med det materialet gör de sedan porrfilmer och portföljer som de sedan använder i utpressningssyfte....

Av Pink Ozzy - Lördag 22 juni 13:05

Jag tillhör de som försöker att bara se det positiva i vädret. Och då menar jag så här.  Jag försöker att undvika att kalla något för t ex skitväder utan hitta på lämplig sysselsättning för olika väderlek. Är det stark sol så ligger man i solen e...

Av Pink Ozzy - Fredag 21 juni 11:16

Jag var ute på tomten och vattnade trädgårdslandet och en del blommor. Jag stod och funderade på en sak. Trots min tinnitus var det i stort sett knäpp tyst. Alla som var hemma var tysta eller sov. Inte som 6 juni då folk passar på att klippa gräsmatt...

Av Pink Ozzy - Fredag 21 juni 08:55

Regering och utrikesdepartementet har nu helt klart gått ut med vilka länder man inte ska åka till p g a den politiska situationen eller p g a väder, pandemier mm. Att få hem dessa medborgare om de tillfångatas  borde inte regeringen hjälpa på någo...

Av Pink Ozzy - Torsdag 20 juni 21:26

Jag blir förvånad över Katrin Zytomierska. Vad hon än gör tycks det bara bli fel. Denna gång har hon använt en ABBA-låt i en reklamfilm utan lov.  Första gången skulle hon betala 50.000 men vägrade. Då höjdes summan till 100.000 och hon vägrade hon...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards