Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 28 maj 2024

Sparbanken vansinniga papperpolitik

Av Pink Ozzy - Tisdag 28 maj 10:51

Så här är det. Jag har en svärmor som min fru och jag har fullmakt till vad det gäller pengar mm. Fick nu senast 6 mappen för att hon har 4 konton på banken varav 3 är helt tomma. De gör dock att hon papper för alla konton.

Ringde därför kundservice. Jag menar att det ju måste vara en skitsak  att avsluta 3 konton där det inte finns ett öre. Men se det går inte. Vi har visserligen fullmakt men som fröken utan kunskap påstår inte gäller eftersom jag har mina pengar i Nordea och alltid haft där. Då måste man ha nån annan blankett från Nordea. Därefter var hon angelägen att snabbt avsluta samtalet. Dock inte jag och bombarderade henne med ytterligare frågor innan jag avslutade spekraklet. Mejlade då Swedbank i Östersund  som dåvarande att det skulle ringa en kunnig person vilket det gjorde. Men i övrigt....

På fullmakten ska man stryka antingen bägge eller var gör dig. Vi strök var för dig för ett antal år sedan. Men vi skulle ha strukit det andra. Så för att få bort 3 utan en enda krona måste vi ...

A. Fylla i en ny fullmakt och stryka var för sig istället.

B. Eller åka ca 8-9 mil t o r för att vi bägge kan identifiera oss samtidigt. Sen kan vi ta bort dessa 3 konton som egentligen bara kostar ca 15,-20 kr varje gång de vill skicka något till folk som saknar smarttelefon.

Hur många träd blir det per år? Mängder!


 
 
Maria

Maria

Tisdag 28 maj 16:06

Fy fasiken, rentutsagt. Bankerna idag är så jäkla ovilliga att vara serviceminded så det inte är sant. Sen har väl dem sina säkerhetsföreskrifter, men jag har varit där med både mamma (Swedbank, slutade att jag fick kvala in som God Man till henne för att lösa hennes bankärenden, avsluta konton mm) och pappa (Nordea, slutade med byte bank och fullmakt för honom i min egen bank Handelsbanken, som än så länge varit behjälpliga). Vart man sig vänder dunkar man huvudet i väggen. Och som dessa banker tjänar pengar på sina kunder... Usch!

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Pink Ozzy

Onsdag 29 maj 09:40

Han som jag pratade med sa ideligen: jag förstår dig precis men...... Eller du har så rätt så men ...... Eller nåt annat i den stilen. Men det blir jag ju inte gladare av.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Söndag 23 juni 10:03

Hörde på radion idag och läste om det även på nätet. Grejen är det att brottslingar tar bilder eller videofilmer. Sen matar de in det i speciella och med det materialet gör de sedan porrfilmer och portföljer som de sedan använder i utpressningssyfte....

Av Pink Ozzy - Lördag 22 juni 13:05

Jag tillhör de som försöker att bara se det positiva i vädret. Och då menar jag så här.  Jag försöker att undvika att kalla något för t ex skitväder utan hitta på lämplig sysselsättning för olika väderlek. Är det stark sol så ligger man i solen e...

Av Pink Ozzy - Fredag 21 juni 11:16

Jag var ute på tomten och vattnade trädgårdslandet och en del blommor. Jag stod och funderade på en sak. Trots min tinnitus var det i stort sett knäpp tyst. Alla som var hemma var tysta eller sov. Inte som 6 juni då folk passar på att klippa gräsmatt...

Av Pink Ozzy - Fredag 21 juni 08:55

Regering och utrikesdepartementet har nu helt klart gått ut med vilka länder man inte ska åka till p g a den politiska situationen eller p g a väder, pandemier mm. Att få hem dessa medborgare om de tillfångatas  borde inte regeringen hjälpa på någo...

Av Pink Ozzy - Torsdag 20 juni 21:26

Jag blir förvånad över Katrin Zytomierska. Vad hon än gör tycks det bara bli fel. Denna gång har hon använt en ABBA-låt i en reklamfilm utan lov.  Första gången skulle hon betala 50.000 men vägrade. Då höjdes summan till 100.000 och hon vägrade hon...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards