Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under maj 2024

Av Pink Ozzy - Fredag 31 maj 09:38

Äntligen har de satt dit Trump. Men vad händer nu? Ja, för det första ska domaren tsls om vilket straff Trump ska få. Sedan misstänker jag att han kan överklaga vilket väl tar några år till. 

Bara hans uttalande efter domen gör att han borde få några år till. Man får inte kalla domaren och domen för en skam o s v. Han vill bli president och det faktum att han uttalar sig så som han gör borde diskvalificera honom för mästa presidentval. Men nu är det ju USA där allt är möjligt. 

Av Pink Ozzy - Torsdag 30 maj 18:24

Befann mig på en av våra E-vägar genom Stockholm. "Herregud så många lastbilar" sa frugan om den motgående trafiken i 3 filer. Och det var många lastbilar. Frågan om inte minst 10% av vägen upptogs av lastbilar. 

Då fick det mig att fundera och kom fram till att vi aldrig kommer att gå en ordentlig drivmedelssänkning genom en skattesänkning. Det är ju Kristerssons största kassako. Det formligen rinner in pengar i Kristerssons statskassan. Så varför ska han sänka skatten. Då måste han ju höja skatten för oss vanligt folk och det är ju precis det han lovat att inte göra.

Av Pink Ozzy - Torsdag 30 maj 17:31

Eftersom jag känner till platserna måste jag bara lägga mig i saken. På flera ställen vill man inte att man hugger skogen. På ett ställe är det för alla möjliga anledningar. På det andra är det att man vill man hugga gör att skapa en stor gruva.  På ett tredje ställe vill man inte ha vindkraft till havs för utsiktens skull. 

Så alla vill ha allt utom just hos dom. Men skulle man flytta det hela nån annanstans så bli det väl samma liv hos dom.

Därför tycker jag att om det är försvarbart så ska dom fina det. Men visst nör lokalbefolkningen få någon form av ersättning. Hur vet jag dock inte. Men vi kan inte alla opponera oss för något svampställe eller mån utsikt, då blir ju inget gjort.

Av Pink Ozzy - Torsdag 30 maj 16:55

En berusad man uppehöll sig på hotell Scandic Crown i Göteborg och röjde tydligen runt lite. Istället för att hotellet tog några stora karlar ur personalen och slängde ut honom ringer dom polisen. Väl framme var killen borta och på bägen ut tog han tydligen en banan. Polisen åkte och rn ny polis kom för stt skriva en rapport på en försvunnen banan.

Var det inte personalbrist samt brist på pengar inom poliskåren?


Av Pink Ozzy - Torsdag 30 maj 15:53

Jag är ingen vän av stickande och bitande insekter.  Igår morse hörde jag ett oroväckande bitljud i vägen. Från där jag satt ( toan)  försökte jag lokalisera ljudet utan lycka. När jag reste på mig såg jag något stort och groteskt titta fram ur Paxfläkten ovanför huvudet. Jag satte igång fläkten och hörde ett jäkla skramlade i fläkten. Efter ett par tre start och stop var det tyst. Men eftersom det var rätt sent sa vi att vi ska skruva upp den dagen därpå. I morse när jag kom upp hade frugan redan tagit borr det som lät. Det var en bålgeting som nu var stendöd. Men att åka runt i fläkten hade iallafall något rott med sig. Fläkten var nämligen helt ren på insidan.  Så inget ont som inte har något gott med sig. 

I normala fall låter jag dock bålgetingar leva eftersom de gör en hel del nytta också.

Av Pink Ozzy - Torsdag 30 maj 08:43

Boende på Mallorca uppmanas att gå ut och inta sina stränder i helgen och på så sätt tränga undan turisterna. Vad tänker dom med? Urbefolkningen på Mallorca lever numera av turister, både lön och dricks kommer till stor del därifrån. Vad ska de leva av om turisterna försvinner? Ska dom börja odla tomater igen? Det lär knappast ge dom mer pengar i plånboken. Ska hotellen stå tomma igen eller ska de göras om till ettor och tvåor? Inte heller det ger dom mer pengar utan gör dom sakta en folktom ö.

Av Pink Ozzy - Onsdag 29 maj 17:47

Jaha, nu får jag inga bruna kuverten längre. Det var för övrigt ett tag sedan. Nej , numera får jag ett litet på pling i mobilen och en text som ungefär lyser "du har fått ett brev från skatteverket. Öppna Kivra för att läsa brevet". Och det är nu det blir precis lika knepigt som på de bruna kuvertens tid. Man får en otrolig rädsla för vad det kan innehålla. Efter ett långt övervägande öppnar jag sakta det digitala mailet och läser:
Trängselskatt 11 kr
Kvarskatt 4 kr
Och här har man skakat av rädsla i 2 timmar. Jävla Kivra.

Av Pink Ozzy - Onsdag 29 maj 09:46

För något år sedan kom Robert Aschberg och gruppen i 200 sekunder på att Ridha Hadfi som äger Svera Vaccin på att han har tagit ut 75 miljoner i utdelning. Något dom det inte finns pengar till. Dessutom köpte han inte in nya kylskåp för alla prover trots att de gamla borde bytts ut. M a o är han en riktig myglare och skattefuskare. Han har dessutom ett holdingbolag där pengar i massor hamnar utan att ha en enda anställd. 

Detta är en hantering som måste ändras på. Det borde finnas en granskningsnämnd som går igenom bokföringen och sätter ett tak på hur mycket ett bolag får ta ut. Detta för att slippa skattefusk och andra kostnader och avgifter mm. 

Vi måste få ordning med all Detta pengarufflande. Hag har inget emot om folk tar ut pengar från sina bolag, men de ska först göra rätt för sig vad det gäller skatter, avgifter, löner, skulder och annat. Utdelning måste komma sist i kön.  Rufflare ska buras in.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards