Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Pink Ozzy - 15 februari 2010 16:07

Ja är det inte otroligt. Nu sextrakasseras även skådisar. Har för ett antal år sedan hört samma sak om tjejer som vill få roller i Hollywood.

Själv gjorde jag för ett drygt år precis tvärtom. Jag nochalerade min chefs chef när hon gjorde vissa antydningar. Det kom inte så långt som att hon ens tog i mig, men hon ställde sig bredvid mig vid fikabordet och slängde blickar under ett kort tag. Tills hon märkte att hon hade hamnat helt fel. Då vände hon allt mot mig istället och låssades som att det var jag som var intresserad av henne. Jag bara skrattade och sa rakt i ansiktet på henne framför personalchefen ( tillika hennes kompis ) att hon är en stor skenhelig lögnerska. Sen hade vi överläggningar i en dryg vecka om jag kunde tänka mig att sluta med ett avgångsvederlag. Självklart gjorde jag det. Har fått betalt motsvarande ett drygt år, sitter nu som arbetssökande och har det ganska bra. Fast jag efter snart 1,5 år inte fått något arbete är jag nöjd att jag fick säga det till henne. Min chef hade jag ju tidigare kallat för nitlott, så då förstår du kanske vilket gäng vi hade fått som chefer. Ska kanske tillägga att de vi hade dessförinnan under många år var kanonbra.

Sensmoralen kan väl sägas vara att säg alltid vad du tycker och låt dig inte hunsas av inkompetenta chefer som fått sina tjänster genom att färga tungan brun....

PS: Sextrakassera ingen! Varken på jobbet eller någon annanstans.

Av Pink Ozzy - 15 februari 2010 16:05

Tänk att jag har fått musarm! Ja, nu är det inte som du kanske tror. D v s om du har samma humor som jag....

Men bara för att du kaske har denna humor ska du få en fräckis här som jag fick per mejl nyss:

EN FLINTSKALLIG MAN TAR UPP EN BLIND HORA.
NÄR HAN KRYPER NED MELLAN LÅREN FÖR ATT KYSSA MUSEN FINGRAR HON PÅ DET KALA HUVUDET O SÄGER:
- DEN DÄR KÖR DU IN JÄÄÄVLIGT SAKTA DU..!!!

Av Pink Ozzy - 15 februari 2010 09:38

Själv ser jag inte "Förkväll". Anledningen är enkel. Jag tål inte Carolina Gynning. Som jag ser det är hon obegåvad. Nu sparkar man Elisabet Höglund till förmån för Gynning. Är det månne tonårs-TV som TV4 är ute efter. Hur kan man byta ut kunskap och erfarenhet mot nollkoll och lösbröst?

Nej ärligt, jag förstår mig inte på TV4 i detta fall. Hade det varit trean så hade jag förstått det mer, eftersom de vänder sig till en lite annan publik. Men TV4?

Höglund har väl aldrig varit en av mina favoriter genom åren. Varför vet jag inte, det bara var så. Hon har dock på senare år visat att hon verkar vara en bra människa, men genom just kunskap och erfarenhet har skapat sig ovänner.

Men nej TV4, fall inte i denna tonårsfälla.

Av Pink Ozzy - 15 februari 2010 09:33

Kollar besöksstatistiken och ser att det bara är 25% av mina läsare kvar efter 2 veckors semester. Var har de andra tagit vägen? Var är ni? Vad saknas?

Jag gör nästan vad som helst för att få fler läsare utom att klä av mig naken, för det skulle väl skrämma bort de resterande 25 procenten. Inte heller skriver jag om något jag inte tror på eller kan stå för. Det får andra göra. Man är väl ingen Anka heller.

Av Pink Ozzy - 15 februari 2010 09:31

Firefox klarar inte av att visa besökstatistiken som visas i bloggagratis.se. Det var ju inte så bra. Å andra sidan klarade inte Explorer i Spanien det heller. Undrar vad det beror på.

Av Pink Ozzy - 15 februari 2010 09:20

3 av barnbarnen ser jag ju nästan varje dag. Men ett av dom ser jag inte lika ofta för att han bor ca 1-1,5 timmar hemifrån oss. Men nu är den lille krabaten här. Han är dryga året och går, men pratar inte så mycket. I alla fall förstår jag inte riktigt det språk han talar. Men han blir säkert en vindsnabb tekniker som pappa. Vänder man ryggen till går TV:n på, skåpsdörrar öppnas, fjärrkontroller får fötter och ljudvolymen på stereon kan plötsligt ökas med det mångdubbla. Det bara gå inte att släppa honom med ögonen förrän han hittar på något nytt. Men det är ju så med alla små barn att de inte gör det för att djävlas med oss äldre utan för att de vill ha vägledning i vad de får respektive inte får göra. Så det blir många "aj aj" och "bra lilla gubben" på en dag.

Tänk så kul med barnbarn!!!!

Av Pink Ozzy - 15 februari 2010 09:15

Har för ett tag fått tips om andra webbläsare. Just nu provar jag Firefox. Får se om den är bättre än Explorer. Ska prova Opera också.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards