Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 27 november 2010

Av Pink Ozzy - 27 november 2010 10:44

I morse hörde jag en Pitebo på radion. Hon lät precis så trevligt som de personer som var med i "halv åtta hos mig" den här veckan. De har en så skön dialekt och dessutom står de för vad de är. I Stockholm står de ju inte ens för att de är stockholmare, utan kommer från Lidingö eller Östermalm. Det är bara de som bor i mindre bemedlade kommuner som säger att de är från Stockholm.

Men åter till Piteborna. Såg ni programmet? Vad jag fäste mig vid var att de i stort sätt gjorde mat från Norrland och gav fan i alla fina namn på sina rätter som ändå ingen begriper. Och tänk att de två yngsta deltagarna gjorde pitepalt i olika former. Den unga tjejen var helt fantastisk. Hon var glad, kunnig, händig och fram för allt vågade hon vara Pitebo, använda dialekten och vara stolt över det. Det är inte många gånger som folk under 30 försöker bevara vårt svenska arv. Skönt att det finns såna människor kvar.

Av Pink Ozzy - 27 november 2010 10:38

Idag är det mycket. Jag var uppe till efter 2 i natt och är lite seg. Gick ut klockan 8 och skottade. Efter frukost frostade vi av frysen, vilket vi måste göra en gång per år. Vi brukar passa på så fort det blir kallt någon gång.

Och nu är det bara att vänta. Snart är det skidor på TV. 15,30 spelar Bayern München och senare Milan. Två matcher jag bara måste se. Så det blir en lugn lördag. Så det blir mest sport på vår TV idag.

Ute är det dock så underbart vacker så jag bara måste ta en promenad så fort tiden medger. Men ut ska jag!

Allmänt · Om mig · Sport · TV

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards