Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Pink Ozzy - 17 december 2010 16:30

Nu är 2 veckors ledighet i solen över.Jag kom hem 5,50 i morse. Tre timmar försenat. Jag tittade där nere sporadiskt på BBC, Sky, CNN och några kanaler till när de hade nyheter. Konstigt så mycket underligt som händer när man är borta! Och för att inte gräva för djupt i allt just nu slår jag ihop det till ett inlägg tills vidare.


Snön i Europa

Först är det snön. Det är inte så att bara Sverige har snö. Nej, t o m Mallorca hade 5 cm snö för 2-3 dagar sedan. Flyget står still till och från i flera länder p g a snön. Ja, inte bara snön. Det strejkas även till och från i Spanien och Grekland så att inga flyg går.  Eller så blåser det så mycket som förra torsdagen så att de som skulle till Lanzarote fick tillbringa en natt på Fuerteventura istället. Ja detta väder. Måste vara Reinfeldts fel.


Wikileaks 

Sen har vi den eviga Wikileakshistorien och deras ledare som Sverige absolut vill ha fast. Jag skiter i om han åker fast. Jag vill ha reda på om han har gjort något eller inte. Verkar ju vara enormt korkat OM han har gjort sig skyldig till det han anklagas för.


Kungens affärer

Sen läste jag om lilla kungen också. Tydligen har han haft ihop det med Camilla Henemark. Men snälla kungen, SÅ dålig kan väl drottningen ändå inte vara i sängen så du måste ta till sådana drastiska åtgärder. Eller var det för mycket spånken den kvällen. Men onekligen har meningen " roa sig kungligt" fått en helt ny innebörd.


Katastof i södra Spanien

 Det har regnat enorma mängder i södra Spanien, kring bl a Sevilla. Mängder av mark och gator stod under vatten. Hoppas man slipper få in en massa lervatten i huset. Det verkar vara ett riktigt skitjobb att ta reda på.


Bombman i Stockholm

 En kille har sprängt sig själv ( vad jag tror ) i Stockholm och skadat 2. Frågan är vad han vill uppnå. Detta gör ju inte Sverige mer främlingsvänlig. Speciellt inte mot muslimer. Finns det ingen som kan tala om för dom där knäppskallarna att det enda de åstadkommer är sin och tyvärr även en del andras död eller lidande, förakt mot muslimer, framgångar för främlingsfientliga partier.


Ja det var väl några nyheter från de sista 14 dagarna. Nu är jag vid datorn igen och kommer att blogga dagligen ett tag igen. Väl mött!


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards