Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 20 december 2010

Av Pink Ozzy - 20 december 2010 19:29

I morgon ska jag ringa svärmorsan och höra om vi kan julluncha ihop. Min mellandotter som i år skulle hålla i julen vägrar att hålla sig till de uppgjorda "spelreglerna" vilket gör att det inte blir en familjehögtid, utan ett släktknytis. Inget som lockar mig precis. Jag vill ha lugn och ro med familjen under julen, d v s med barn med respektive och barnbarn. Släktmiddagar har vi ju ändå vid t ex födelsedagar. Men jag förstod att det skulle bli så här. Hon har gör alltid något som retar upp mig. Det här är inte första gången.

Så även om det nu kanske blir en jullunch med svärmorsan så blir det en mycket, mycket tung, ledsam och sorgsen julafton. Tyvärr fattar inte min dotter hur mycket hon nu har sårat mig. Det hade ju annars varit en baggis för henne att be hennes svärföräldrar att komma 3 timmar senare.

Men så är det nu och så kommer det att bli...... 

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards