Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Pink Ozzy - 4 augusti 2010 10:00

Äntligen. Dagvattnet rinner igen. Så i morgon hämtar jag det rör jag nu har beställt. Då har jag lite större säkerhet i framtiden. Förhoppningsvis var det inte någon rot av cypressen som ställt till det hela. Men för att vara säker sätter jag som sagt på ett betongrör om några dagar.

Skönt att EN sak i alla fall löser sig. Visserligen ca 2000:- fattigare, men vad gör man?

Av Pink Ozzy - 4 augusti 2010 08:52

Dåligt kvällsväder gjorde att vi tittade på Allsång på Skansen. Det blir mer sällan med åren av någon anledning. En annan anledning var att vi hade sett Lotta på Liseberg i TV dagen innan och ville jämföra.

Sammanfattningsvis tycker jag väl att Lotta för det första hade otur att tappa rösten. Jag har gjort det själv och vet hur frustrerande det är.  Men där klev ju Jill Johnsson in som om hon inte gjort annat och hjälpte till. Snacka om proffs!!!!

Skansen då? Ja, jag börjar tycka att de satsar mer på kvantitet än kvalitet.  Jag hade hopp om programmet förra veckan då Lill Lindfors gjorde ett fantastiskt framträdande. Men denna vecka.....

The Baseballs är en juste covergrupp med eget sting och helt OK. Sen blev det Gösta Linderholm och det bara forsade ut olika gäster. Vad hade hon i den svarta B-H:n att tillföra. Ja det fanns ju två. En tjej dolde sin svarta lite diskret under en genomskinlig blus. Men framträdandet var ändå helkass. Frågan är om man inte ska sluta med att slänga in en massa artister och istället satsa på ett fåtal som ger lite klass åt programmet igen. Igår var det verkligen kvantitet före kvalitet.

Så det kanske är som de säger, d v s att det behövs röjas runt lite i ledarskapet för Allsång på Skansen. För Lotta Engberg räcker det med ett piller för halsen.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards