Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Pink Ozzy - 20 augusti 2010 16:15

Reinfeldt säger att pensionärerna äger 50% av svenskarnas tillgångar. Vad hade han i matte. Pensionärerna äger bara 35%.

Maud Sahlin säger att inkomstklyftorna aldrig varit större än nu, vilket också är statistiskt säkerställt.

Gudrun Skymann eldade upp 100.000:- för at bevisa att de svenska kvinnorna tjänar 100.000:-/ minut mindre än männen i Sverige. Men då kan inte Gudrun sin läxa. Det är t o m 900.000:- Men Gudrun kanske var för snål för att elda upp 900.000:-


Maud Olofsson, Jan Björklund  och Göran Hägglund säger....  ....Äsch, de säger aldrig något vettigt.

Av Pink Ozzy - 20 augusti 2010 10:05

Egentligen behöver "vanligt folk" inte bry sig om allt valfläsk som presenteras nu, utan bara titta lite i backspegeln under de senaste 4 åren så har Alliansen lyckats med att...


... sjuka ska arbeta

... pensionärer ska straffbeskattas

... få oss att tro att ungdomsarbetslösheten bar är en synvilla

... höja bensinskatten fast de lovade en sänkning

... ta bort fastighetsskatten och ersatt den med en avgift som för

     många lite mindre och billigare villor är högre än den skatt de hade tidigare.

... få oss att tro att vi klipper oss oftare bara momsen på klippningen sänks.


Ja det är bara några saker borgarbrackorna lyckats med under bara 4 år.


Av Pink Ozzy - 20 augusti 2010 09:34

Idag får man med stora bokstäver återigen läsa att "Stjärna häktad för misshandel". Jag reagerar inte på själva misshandeln även om det i sig är helt fel, utan på ordvalet " stjärna". För om man läser någon rad längre ner i artikeln så får man reda på att det är "en man i 40-årsåldern som är känd som vinnare av en dokusåpa". 

Och det är över detta ordval jag reagera. Har man varit med i en dokusåpa så ÄR MAN INGEN STJÄRNA ! Möjligen en D-kändis. Här följer nu några namn på riktiga KÄNDISAR. 

Zara Leander, Elton John, Rod Stewart, Kungen, Vickan och Daniel, Pink, Ozzy Osbourne, Tore Skogman, Stefan Holm, Mikael Persbrandt, Zlatan Ibrahimovic. 

Här snackar vi KÄNDISAR. Observera att de ovan medtagna inte har med min personliga smal att göra, utan jag vill bara visa på exempel. 

Av Pink Ozzy - 20 augusti 2010 09:21

När jag vaknade i morse märkte jag att mitt övermod gjorde att jag fick betala ett högt pris. Igår åt jag på tok för mycket. Jag ville tänja lite på gränserna för att se om det fanns en bortre fettgräns. Så fast jag hade ätit tillräckligt under dagen så åt jag 3 Finn Crisp med mycket smör, en ostskiva och en sträng majonnäs. Dessutom ett ägg med majonnäs samt 75-100 gram rå bacon. Gårdagens mat visade sig direkt på vågen som ökade med över 1 kg.

När jag sedan vaknade i morse vid 7-tiden så mådde jag illa och gaser kom ur alla hål(l). (Ja, ja, det blir lite snuskigt, men jag har ju sagt från början att jag ska berätta allt som händer  vad det gäller min LCHF-diet ). Låg sedan i sängen i en timme och mådde till och från mer eller mindre illa.

Efter att ha lyckats på toan för första gången på 2 dagar så är det nu lite bättre.

Dock har frukosten skurits ner från 4 till 2 ägg och från ca 100-125 gram bacon till 70 gram. Ska ta det lite lugnt hela dan idag. Jag tror kroppen vill det.

Sen är det en parameter som jag inte heller vet hur den påverkar det hela. Jag bastade igår. Visserligen drack jag vatten under bastandet, men ändå. Man vet ju aldrig med kroppen.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards