Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Snart är det val igen

Av Pink Ozzy - 20 augusti 2010 10:05

Egentligen behöver "vanligt folk" inte bry sig om allt valfläsk som presenteras nu, utan bara titta lite i backspegeln under de senaste 4 åren så har Alliansen lyckats med att...


... sjuka ska arbeta

... pensionärer ska straffbeskattas

... få oss att tro att ungdomsarbetslösheten bar är en synvilla

... höja bensinskatten fast de lovade en sänkning

... ta bort fastighetsskatten och ersatt den med en avgift som för

     många lite mindre och billigare villor är högre än den skatt de hade tidigare.

... få oss att tro att vi klipper oss oftare bara momsen på klippningen sänks.


Ja det är bara några saker borgarbrackorna lyckats med under bara 4 år.


 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

21 augusti 2010 08:31

"Sjuka ska arbeta".

Nu håller man på att utreda vilka sjuka som KAN arbeta. Inte nödvändigtvis med det de gjorde förr, men väl KAN. Detta är min fru tacksam för eftersom hon INTE vill vara förtidspensionär utan just arbeta!
AF, FK och hon har nu efter gemensamt prövande kommit fram till att 50% klarar hon av.
Reinfeldt har sagt att det kan vara så att vissa bara klarar av 1 timma om dagen.

Tror inte att någons avsikt är att ALLA skall arbeta 100%, men väl efter förmåga.
Hellre det är sossetaktiken att förtidspensionera utan större tester.Det kostar samhället en massa, men inte minst får man en stämpel: Du duger inte.

Att sedan FK misslyckats kapitalt i några kända fall förändrar inte huvudtanken som jag anser vara bra: Kan man arbeta skall man göra det.

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

21 augusti 2010 09:21

Du har till viss del rätt och jag är rädd för att du kanske omvänder mig så småningom. Att man undersöker om arbetsförmåga finns är kanske inte helt fel och att man då får arbete efter förmåga. Det jag dock är rädd för är att de som inte kan ändå tvingas ut i arbetslivet. Klarar man av den "fällan" så är det väl helt OK.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Fredag 17 maj 12:03

Grattis Norge och alla norrmän och norrkvinnor. Det är ju eran dag idag . Vi svenskar har ju ingen även om högerpartierna försöker göra den 6 juni som en nationaldag. Men det blir aldrig ett syttende mai. Varför kan inte ett land få ha sina helger ...

Av Pink Ozzy - Fredag 17 maj 11:55

Denna och nästa vecka blir det så otroligt mycket att göra. Mina minsta barnbarn ringde och ville hjälpa morfar igår, men det är så svårt att ge barn på max 10 år något vettigt att göra. Jag gillar inte att ge barn någon skitgöra bara för stt ha någo...

Av Pink Ozzy - Fredag 17 maj 08:56

Nu är det dags att rensa i det politiska fulspelet. Vem som helst måste kunna lits på politikerna. Därför bör de politiska partierna komma överens om en lag som tvingar enskilda politiker att besvara frågor från journalister i den mån det kan anses v...

Av Pink Ozzy - Torsdag 16 maj 17:04

Råkade vars i en mindre sydländskstad och väntade på min fru som var inne på apoteket.  Jag har ett handikapptillstånd men parkerade på en vanlig plats eftersom tillståndet inte gäller om frugan har ett ärende och inte jag. Där satt jag. Efter ett ta...

Av Pink Ozzy - Torsdag 16 maj 08:52

På 20 och 30-talet fanns inga datorer. På den tiden skrevs flygblad, man skrev stora posters, målade på fönster och väggar för att tala om sina ultrahögra tankar. Andra kallar det rätt och slätt nazismen.  Nu är vi på väg dit igen, fast nu skriver ...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards