Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

Littorin är en djävla snuskgubbe utan ansvar

Av Pink Ozzy - 3 juli 2011 09:35

Nu framkommer det att före detta arbetsmarknadsministern Sven Otto Littorin sexchattat med över 75 kvinnor. Troligen har väl det skett både under arbetstid och med statens datorer. 

Vi vet ju också att politiker får en slags pension fram tills de blir pensionärer "på riktigt".

Nu är min fråga om personen Littorin ska berättigas en sådan pension? Har inte han förverkat den rätten? Här går massor av folk utan jobb, har en liten pesion eller sjukbidrag och så ska såna som han få en hel drös med pengar varje månad. Jag kan inte tänka mig att han går lös på mindre än 50 papp i månaden.

SKA VI GODTA DETTA? NEJ 

 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

3 juli 2011 10:59

Frågan JAG ställer mig är: Skall vi godkänna att NÅGON gör sådant på arbetstid och med jobbedator.
Tycker inte att det är mer OK om NN på Volvo gör det...

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

3 juli 2011 11:53

Självklart bör det inte förekomma under NÅGOT arbete. Kommer dock att tänka på en VD i ett företag jag arbetade i. När nätet så smått kom skulle han och bara han ha det på firman ( 50-100 anställda vid tidpunkten ). Av någon anledning var dock vår datakille tvungen att fixa något i VD´s dator och såg att VD´n hade en stor förkärlek för allt som fanns kring Pamela Andersson. Men det finns säkert någon förklaring som att kanske skrev en biografi om henne eller liknande.
Själv kan jag på heder och samvete säga att jag aldrig sexchattat. Nåja, jag knappt chattat överhuvud taget. Är lite trist och tar lång tid. Bättre att träffa personen.

 
gubbfan

gubbfan

3 juli 2011 20:14

Jag förstår inte varför det är sådant liv plötsligt om Littorin. De flesta som tagit sig upp riskerar att bli snuskgubbar. Det är den kulturen som frodas där uppe.
Förresten undrar jag om du aldrig varit inne på mindre bilverkstad eller annan mansdominerad arbetsplats. Det sexsurfas kanske inte så mycket där, men kika lite på den konst i form av kalendrar eller den litteratur som frodas där.
Tyvärr!
.
Vi gubbar ÄR snuskhumrar mer eller mindre.
Sedan det där med pension:
Klart jag tycker att karln skall ut och jobba.
Det är ju arbetslinjen som gäller.
Eller hur det nu var för vanligt folk.

http://gubbfan.gloggagratis.se

Pink Ozzy

4 juli 2011 11:52

På den tiden jag arbetade hade jag enormt många leverantörskontakter och besökte många mekaniska verkstäder mm. Jag accepterade aldrig att det fanns bilder på nakna tjejer uppsatta utan förklarade min och företagets inställning. I samtliga fall plockade man bort bilderna. Det är faktiskt bara en fråga om motivering tror jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Måndag 13 maj 16:58

På radion sa dom att betalningar och överföringar kommer att bli betydligt annorlunda och svårare med start nästa år. Allt skulle dock inte komma på en gång utan ändringarna ska komma lite undan för undan. Sllt för att försvåra det för de kriminella ...

Av Pink Ozzy - Måndag 13 maj 10:15

Sedan coronan bröt ut har priset stadigt ökat. Efter coronan har det sjunkit, eller inte? Allärerna gör reklam för att smöret ordinarie pris är nånstans mellan 54 och 65 kronor. MEN, det är alltid nån kedja som har extrapris. Numera oftast 29,90 och ...

Av Pink Ozzy - Måndag 13 maj 09:27

Tycks vara så att SD har en ganska stor trollfabrik. Det innebär att de betalar pengar för att folk (trollfabrik) skriver gott om SD och skit om oppositionen.  Kanske funkar hos folk som inte läser på själva. Det funkar inte hos belästa väljare. Sj...

Av Pink Ozzy - Måndag 13 maj 09:05

Både pressbyrån och 7eleven kommer fr o m 2025 att fasa ut cigaretter. Jag vet dock inte vilket ben jag ska stå på. Anledningen är flera. Rökarna kan lätt gå till andra aktörer som fortfarande säljer cigaretter. Smugglingen kommer att öka och gängen ...

Av Pink Ozzy - Söndag 12 maj 14:50


  Så det kan gå. Jag accepterar dom, men är ingen fan av dom och skulle aldrig vilja vara. De får väl leva sitt liv. Jag delar inte mitt. Hela klanen är som ett stort skämt.   ...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards