Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Pink Ozzy - 20 mars 2011 09:31

Vaknade redan vid 6 i morse fast jag la mig först vid 23.30-tiden Skulle se en boxningsmatch igår, men Klitsjkos vann redan i första ronden. Ganska snöpligt. Så i morse kollade jag på serien "Världens hårdaste fängelser" och en film om Whiskeyns historia. Två filmer som jag hade spelat in. Jag fick ju vara lite tyst eftersom en av döttrarna var här och sov över och även frugan låg och sov än.

Men det var ganska kul att vakna till ett delvis nytt vardagsrum.  Ny soffa, nya fåtöljer, bord och matta. Men 70-talsbokhyllan får jag inte kasta ut. Den kommer nog frugan att ha med sig i graven skulle jag tro.

Sen vaknade hur som helst dessa två och snart kom en annan dotter två av mina barnbarn. Så är det allt som oftast i det här huset. Det går nästan inte en dag utan att det dyker upp något barn, barnbarn eller svärmor. Men det är kul när dom kommer, även om det finns tillfällen då man helst bara vill sitta i ett hörn och läsa eller göra något annat. Men livet är kort, så det gäller att passa på de tillfällen man får.

Ute skiner solen. Härligt. Det ska också bli varmare. Härligt. Det blir nog sommar i år också. Härligt.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards