Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

Ett nytt år

Av Pink Ozzy - 1 januari 2013 12:10

Jaha, då var det den 1/1 igen. Och som vanligt är man ju inte helt pigg, men OK. Blir bara så irriterad över att all snö är antingen borta eller har förvandlats till is.

Undrar vad det här året har att bjuda på? Låt mig gissa lite.

  • Får jag något jobb? Nej, tyvärr. Men mitt FAS3-jobb är ju hur kul som helst också.
  • Får jag fler barnbarn? Ja, ett är ju på G, så då har jag 6.
  • Kommer börsen att stiga? Nej, knappast, så mina aktier får ligga och vila minst ett år till.
  • Kommer regeringen att överleva året? Ja, tyvärr
  • Hur går det med Syrien? Troligen störtas skitregeringen, men ersätts av andra krigsherrar som förstör landet i grunden.
  • Kommer svensken att få det bättre? Nej, bara de rika och giriga.
  • Kommer jag att gå från 119 kg till under 110 till sommaren? Ja, det är målet.
  • Kommer jag att vara gift hela året? Ja har man varit gift i snart 40 år så klarar man nog några till.
  • Kommer en ny stor terrorattack att ske någonstans? Tyvärr är jag rädd för det.
  • Kommer Reinfeldt att få en ny kvinna? Nej, tror inte det. Vem vill vara med någon som ser ut som en ledsen hund?
  • Kommer sommaren att bli bra? Ja man kan ju alltid hoppas. Förra sommaren var ju en bedrövelse.

Ja, det var kanske inga större profetior, men bara några tankar som slog mig i hastigheten.

Ha ett gott nytt år mina kära läsare.

 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

1 januari 2013 19:34

Får JAG något jobb? Efter ett år med "särskilt anställningsstöd" vill kommunen anställa mig med "Nystartsjobb" Som jag fattar det hela är det af och kanske facket som kan ha en åsikt i ämnet

"Kommer regeringen att överleva" Om 58% av landets befolkning får som DE vill:ja. Om 32% får som VI vill:nej

Får JAG fler barnbarn. Fick ett 2012 så chansen att det blir fler i år ser jag som liten

vikten... MITT mål för bara något år sedan var att komma till 2siffrigt. Då låg jag stadigt kring 105. Nu har jag faktiskt lyckats få det till stadigt kring 97. Så jag tror nog att även du kan lyckas med DITT mål!!

Får svensken det bättre... Glöm inte att pensionerna höjs med svindlande 50:-/månaden ;-)

För övrigt inga kommentarer...

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

2 januari 2013 09:31

Ja egentligen är det sjukt. I ena fallet är det Af/Fk som betalar och i det andra är det Af/Fk som betalar. Skillnaden är att i det första fallet känner jag en otrygghet i att gå som FAS3-are och i det andra fallet har jag tryggheten i ett fast jobb, vilket skulle innebära att jag skulle hålla mig friskare både psykisk och fysisk. Men varför göra det lätt för folk.....?

 
Ingen bild

pinkozzy

2 januari 2013 09:36

Sorry Gammelsmurfen, men glömde kommentera hela kommentaren.
Jag vet inte riktigt var du får 58% ifrån. I min värld har Alliansen ca 40-45%. Lägger man till SD så skulle det bli ca 50-55% max. Men SD borde ju ha lite att tjäna på ett nyval just nu med tanke på deras siffror. 38% är ju också lågt. De rödgröna ligger på strax under 48%, lite beroende på mätning. Lägger man därtill SD så blir det ca 58. Så egentligen borde det ju gå. Men du kanske inte tillhör de rödgröna alternativet?
Och dessa 50:- som pankissarna får är ju redan borta i hyreshöjningar samt höjningar hos läkare och apotek.

 
Gubbfan

Gubbfan

2 januari 2013 11:19

Tja, det är ett bekymmer med vikten.
Men håll ut killar.
Snart kommer de feta pensionärs-åren.
Då kommer ni att ha bekymmer med hur ni skall kunna gå ned från kanske 77 till under 70.

Pensionen ja?
De 50 kronorna som skulle bli en höjning rör sig om en eventuell skattesänkning. För den genomsnittlige pensionären skall det bli en femtiolapp. Hur den "drabbar" de med garantipension eller andra med låg pension vågar jag inte tänka på.
Men man har faktiskt pratat om att höja själva pensionen också.
Det kommer att röra sig om mellan en hundring och en fyra fem hundra. Före skatteavdrag, som ju är högre för pensionärer än för vanliga bidragstagare/jobbare. Även här blir det nästan inget för de med låg pension.
Men det är inget att bekymra sig om. Till 2014 kommer den sk bromsen att slå till och då SÄNKS pensionen igen.
Så vad ni än gör killar: Spara på den feta FAS3-ersättningen. Ni kommer att behöva de slantarna.

Sedan det där om regering: Gör det någon skillnad om "den ledsne hunden" regerar tillsammans med KD/C/Fp eller tillsammans med S?
Vem som än sitter på taburetterna, så kommer de att föra en borgerlig politik med inslag av SD-idéer. De gamla BSS-arna har inflytande i dag. Se bara vilken draghjälp de fått av Aftonbladet med den förfärliga historien om den unga invandrartjejen som giftes bort och sedan fick halsen avskuren där söder om Stockholm.

Så ett skitår blir det även 2013.
Ett riktigt skitår för arbetslösa, pensionärer, invandrartjejer, miljön, och för allt som är bräckligt på något sätt.

http://gubbfan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

2 januari 2013 11:29

Tyvärr har du rätt.

 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

2 januari 2013 15:38

Procenten jag skrev om är siffror baserade på undersökning av hur många som gillar dagens regering och deras politik. 58% svarade att de gör det. På frågan hur många som tror att de rödgröna skulle fungera bättre svarade de ca 40% att de skulle göra det bättre.
Jo jag tillhör det rödgröna alternativet

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 10:35

Lorena Delgado Vargas en kvinnlig riksdagskvinna från vänsterpartiet får inte bära en palestinasjal i riksdagen. Detta är Sverige 2024. Man får enligt talmannen inte bära något annat än sina partinålar. Så herr Talman. När blev en nål med en svensk...

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 09:51

Nu lånar folk som aldrig för för konsumtion. D v s för annat än bostad dom man fortfarande lånar lite pengar till. För står dom inte att det dom lånar ska betalas tillbaka.... Med hög ränta? Jag vet att många tycker att det är svårt med ränteberäkn...

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 09:40

Om vi tar X, Instagram,  Facebook m fl är nog Instagram den klart bästa. Vilja fantastiska människor med olika färdigheter det finns på vår jord.  Bl a en tjej som nu är 8 år och har perfekt gehör. Hon lyssnar på en låt och efter en kort stund kan ...

Av Pink Ozzy - Onsdag 24 april 09:47

Ibland vill man bara gråta så det sprutar ur ögonen. Hade just stigit upp och lyssnade på 8-nyheterna på radio. De meddelade att 2 barn hade mördats och att en man och en kvinna var inblandad. Senare framkom det att mannen också var svårt skadad.  De...

Av Pink Ozzy - Tisdag 23 april 19:37

En stor andel kommuner vägrar ge tillstånd till vindkraft. Det kan i o f s vara OK. Men det ska kosta. Att säga att vi häruppe behöver inte elen, vi har redan vattenkraft. Det är ett rätt barnsligt och lågt sätt att försöker stoppa vindkraftverk. S...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards