Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 4 januari 2013

SVT, skrota play !

Av Pink Ozzy - 4 januari 2013 15:18

Jag tror jag snart blir tokig. Detta djävla tilltag som heter "Play" och som SVT, Viasat, femman och andra håller på med. Vi HAR TV!!!

Ta denna dag då man visar damernas första åk i slalom direkt på SVT. Ska man titta på andra åket så hänvisas man till Play.

Men det här är säkert inget som bara SVT kör med. Jag ser att Eurosport bara har ett sammandrag på 15 minuter kring 19-tiden. Och de tyska kanalerna slutar också att sportsända vid 16-tiden.

Jag misstänker starkt att TV-tillverkarna och TV-utsändarna har gjort gemensam sak bara för att vi både ska köpa en s k SMART-TV och dessutom ta dyra internetabbonemang. För du bara MÅSTE ha en SMART-TV eftersom det blir djävligt trångt med 5 personer framför en liten dator. Allt för att skinna oss på ännu mer pengar.

Men gå inte på det! Bojkotta hela skiten. Köp inte Play om det kostar. Det är inte värt det. Luta dig tillbaka och titta på en annan kanal. Skicka också ett mejl till det Alpina förbundet så att de får reda på hur det ligger till. Eller är de också involverade i detta elände?

Nej SVT och andra. Sluta sänd sport direkt på Play. Om du tar dagens exempel så är det ju som att se första halvlek av en landskamp i fotboll på ettan och andra halvlek får du se på datorn. Djävligt kul om man är några stycken och ska se en match ihop.

Eller vad kommer härnäst? Kanske visar Fyran sina långfilmer mellan 21 och 22 på TV för att sedan visa slutet på Play.

Nej som sagt, BOJKOTTA PLAY´s direktsända program.

Media · Sport · TV
 
 
Gubbfan

Gubbfan

4 januari 2013 22:56

Men det är väl inget större fel på det där play? Ja bortsett från att det är otroligt segt när det till äventyrs fungerar.
Finessen är ju att om man skickar sporten till play, så kan man kanske visa något vettigt program på TV-n i stället.
Men det blir väl som vanligt, man sänder något underhållningsprogram för imbicilla eller någon intetsägande thriller.
Jag tror nog att vi gjorde bra som hittade kunskapskanalen.
Hittills behållningen av det där stora TV-eländet.
Fast det förstås. En kabelsnutt från datorn till TV-skärmen och man kan, om man vill, se på någon dålig men tidigare olagligt hemtankad film.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

4 januari 2013 23:05

Har aldrig tankat hem nån film. Mer sport i TV.

 
Gubbfan

Gubbfan

6 januari 2013 12:55

Hur vore det om du började sporta själv, istället för att låta andra göra det åt dig.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

6 januari 2013 17:42

Jag gör det lite och ska öka dosen on 10 dagar. Men det går inte med wn avsliten vadmuskel.

 
Gubbfan

Gubbfan

6 januari 2013 21:34

Men du behöver väl inte gå till överdrift.
Jag motionerar mellan bord och kylskåp och spis.
:-)

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

7 januari 2013 10:15

NJa, det är så här. Jag jobbar på skolan. I anslutning finns både gym och bad. Badet ( vilket i mitt fall är bastubad) kostar 1500:-/år. Gym på valfria tider samt bastubad kostar 1995:-/år. Eftersom jag slutar mellan 13 och 14 om dagarna och bastun inte öppnar förran 15 så kan jag ju träna i 0,5-1 timme före. Så mer allvarligt än så är det inte.

 
Gubbfan

Gubbfan

8 januari 2013 10:50

Jag blev riktigt orolig.
Det skulle vara ett program på TV om den farliga motionen i kväll har jag för mig.
Skall nog titta på det, så att jag för några skäl att slippa motionen.
Har folk i min bekantskapskrets som jobbar på sådana där Gym.
De ser ut som belsenfångar tycker jag.
Kan inte vara sunt.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

8 januari 2013 11:45

Det här gymmet jag går på saknar personal. Man har ett nyckelkort. Faktiskt bra.

Men när du nu pratar om TV-program. Såg du dokumentären om Lennart Nillson? Superbra och en kanonkille. Hoppas han blir 150 år, minat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 14:37

Dogge Doggelito hande tydligen sex när han var ca 7-8 och tjejen 15 år. Det berättade han i nåt forum och direkt kommer PK-maffian. Lasse Holm har t ex brutit med Dogge så han får inte vara med i Dobido i sommar. Då ska jag vara jävlig tillbaka och i...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:49

Köper du påskmat eller lever du som vanligt? Själv har vi det nästan som vanligt. Långfredagen äter vi bara Jansson och ägg. Lördag är vi bjudna på påskmat/födelsedag. Söndag och måndag tar vi lite påskmat, men inga mängder. Det var roligare ned ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:31

Såg på Rapport igår hur många kvinnor som dödas av sina män. Jag blir så förbannad och samtidigt sorgsen. Ofta är kvinnorna dessutom gravida. Jag fattar inte hur dessa män tänker, om de ens tänker.  Jag tycker nog att straffen bör göras om. Samtidi...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:58


Eftersom många inte kommer att ha tid med mobil, platta eller dator önskar jag er redan en GLAD PÅSK!          ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:53

Det är av någon anledning skillnad mellan Facebook och bloggen. Hag går väldigt sällan kommentarer på bloggen men dagligen på Facebook. OK, det är lite skillnad i innehållet. Det blir lätt lite roliga bilder på Facebook medan det på bloggen oftast är...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards