Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 11 maj 2013

Ishockey-VM i TV4 en skandal

Av Pink Ozzy - 11 maj 2013 11:44

Hockey-VM i TV4 är en skandal och katastrof.

Varför?

För det första är det 2 reklampauser i varje period samt före och efter varje period. Dessutom har det hänt att det blir fel ibland så en reklamsnutt sänds innan de hinner stoppa felet. Det är som att se deras långfilmer som alltid bryts av reklam. Det har jag dock lyckats råda bot på genom att spela in programmen och se de i efterhand så jag kan spola bort skiten. Men om man vill se Hockey direkt så går det ju inte.

Tänk så mycket ishockey har att lära sig av fotbollen. Är det VM så är det och då finns respektive lands bästa spelare med och det finns ingen reklam under halvlekarna.


Sen har vi reportrarna och dessa besserwisser. Speciellt Niklas Wikegård. Kan inte TV4 slänga ut fanskapet eller sätta mundkavle på honom. Snacka om nån som tror han är världsmästare. Om han nu är så duktig som han nu ger sig ut för att vara så undrar man ju varför han inte är tränare för landslaget?

Lite infå om Wikegård:

Spelade 11 matcher för Brynas och gjorde 1 (ett) mål.

Sen fick han spela med Hanhals en säsong. Var fan ligger Hanhals?

Som tränare har han tränat Väsby och fick faktiskt upp de till Elitserien där det ju gick som det gick...

Sen Bodens IK ( ha ha )

EHC CHur från Schweiz. Vet inte hur det gick, men inte blev de mästare

Hjälptränare till Lillis Lund i Djurgården 1996 Där det ju riktigt bra

Djurgården 2002-2005. Laget slutade 4, 5, 4 efter att tidigare både vunnit och spelat SM-final några år.

Malmö 1998-2001 med resultaten 4, 8, 4 efter att just 1997 blivit svenska mästare.


Som synet ingen imponerande uppvisning av herr Wikegård.

Nej, släng honom från TV. Tål inte se han och byter gärna kanal så fort det är paus  och hans nuna visar sig och truten öppnas.

Media · Sport · TV
 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

11 maj 2013 19:04

Reklampauserna sänds i hela Europa. Hade det sänts i SVT hade det väl visats från arenan, men pauserna är bestämda internationellt.

IshockeyVM i maj är dessutom för mig helt ointressant. Att det dessutom är varje år gör det ÄN mer Ointressant.

Wikegård: antingen är man för eller emot. Ständiga debatter om honom på nätet och han har säkert lika många anhängare som hatare.
Att han spelat lite i höga serier behöver verkligen inte göra honom till en sämre ledare..
Säg EN tränare som lyckats i MIF de senaste 20 åren...

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

19 maj 2013 09:59

Jodå, reklampauserna sänds i "hela" Europa. Men för det behöver väl inte TV4 härma dom. Jag vill INTE ha reklam under en match eller långfilm ! ! !
Och Wikegård har varken lyckats som spelare eller tränare speciellt bra. Han är som Ralf Edström på radion när det är fotboll.
Men killar, om ni nu är så djävla duktiga ska ni väl träna ett eget lag och tjäna dom STORA pengarna och visa att det inte bara är en massa snack på er.

 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

19 maj 2013 16:29

Dock kommer då frågan: Hur skall TV4 betala för sina program. Licens? Via skatten? Ska alla jobba gratis och hoppas få sända allt gratis?
Förstår problemet med reklampauserna men undrar vad som är alternativet.
Jag väljer att INTE titta på hockeyVM utan följer via radio (i så fall, men intresset i sig är tämligen lågt)

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

21 maj 2013 11:07

Frågan är enkel att besvara. Visa reklam i periodpauserna. Innebär också att vi slipper se Wikegårds nuna så mycket. På så vis slår vi två flugor i en smäll.
Själv har jag bara sett 3 matcher där Sverige medverat i samtliga. Intresset som fanns förr i tiden finns inte längre. När det räcker med att endast 2 spelare spelar på topp för att vinna ett VM så är något väldigt fel.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Torsdag 18 april 17:19

Jag har ju ingen aning hur länge jag lever med cancer i magen samt en massa andra småsaker i kroppen, så vi lever livet lite. Så nu har vi bokat Smådalarö Gård och spa. I början på veckan var vi ju på Yasuragi vilket ju inte var så som det en gång va...

Av Pink Ozzy - Torsdag 18 april 08:45

Mellan 1985 och 2000 åkte jag 1-2 gånger varje vinter till fjällen med familjen. Julen var given, men även vissa år i mars. Över 60 mil på hala och snöiga vägar. En gång fick jag en ordentlig sladd 3 mil hemifrån. Hade jag fått möte i denna kurva had...

Av Pink Ozzy - Onsdag 17 april 10:11

Ledsen mina vänner, men att rösta om juridisk könstillhörighet är bara larv i mina ögon. Det man röstar om är ifall en homosexuell ska få kryssa i  ett M eller K på diverse papper. Innebär också de får gå på toaletten för kvinnor fast de fysisk är mä...

Av Pink Ozzy - Onsdag 17 april 09:10

Nu har Skyttedal och Emanuel bildat Folklistan. Ett parti utan ideologi. Däremot har de en enda tanke och det är att få så mycket pengar som det bara går från statskassan, d v s dina skattepengar. Försett antal år sedan roffade t ex Emanuel åt sig fl...

Av Pink Ozzy - Tisdag 16 april 09:02

God morgon vänner till en sen vår. Känns inte då spännande att gå ut. Jag har bestämt mig att gå ut 1-3 timmar om dan och arbeta med blommor, rabatter, trädgårdslandet eller något annat som behöver göras på tomten. Om jag kan vill säga. Just nu går i...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards