Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 2 november 2013

Av Pink Ozzy - 2 november 2013 10:17

Så här ligger det till. P g a min uppväxt har jag inte alltid haft det så lätt. Jag har ofta  fått kämpa mig fram och p g a min ursprungliga härkomst även utstå en del mobbing. På det glada 60-talet var det dessutom så att tjejerna var som tokiga efter mig. Vilket inte alltid sågs med blida ögon. Jo, jag kom hit och började i 6:an. I 8:an var jag bland de 3-4 bästa i svenska! Anledningen var enkel. Jag hade bara svenska kompisar och lärde mig därför snabbt språket. Dessutom hade jag ingen hemspråksundervisning utan 1-2 timmars svenskundervisning/vecka under en termin.

Hur som helst. Detta och annat har gjort att jag måste äta en sorts medicin dagligen. Utöver det äter jag till och från Stecolid. Egentligen en sorts knark helt enkelt. För ca 1,5 år sedan ville den s k överläkaren ( Kallar henne för Birgitta ) att jag skulle minska och sedan sluta med Stecolid. Egentligen utan att närmare gå in och se VARFÖR jag tvingas äta skiten. Jag fick motsvarande tabletter redan 1974. De har utgått och ersatts av Stecolid sedan länge.

Till slut ansåg hon att jag skulle gå på KBT-behandling. Inte för att jag tror på den typen av hokus Pokus, men accepterade förslaget. Under 1 år har jag nu gått hos en man som vi kan kalla Kalle.  Mycket snack har det blivit. Men sen har jag mer och mer funderat över vad de EGENTLIGEN är ute efter. Är det att jag mår bra eller att jag ska sluta med Stecolid? Ett antal frågor från mig och felaktiga svar på frågor från dom klargjorde det jag befarade. D v s dom sket i mig som person, utan ville bara att jag skulle sluta med Stecolid så att de fick ett kors i taket hos Socialstyrelsen. Att jag sedan skulle må skitdåligt var det inget de brydde sig om.

Så för ett tag sedan lämnade jag in en lapp i receptionen som talade om vem jag var och att jag behövde förnya mitt recept. Inget hände. Då fick jag låna en burk från frugan. Jag tänkte att det ju inte gör något eftersom jag kan få igen en burk via recept senare. Efter ett tag var det så dags igen. Då gick jag in via nätet och beställde. Men i s f att få ut ett recept ringde Birgitta upp mig och gjorde klart för mig att jag inte skulle få ”ersättning” för den burk jag lånade utan endast för mina egna framtida behov! Hon förnekade även att en lapp från mig skulle funnits i receptionen.  Jag skulle straffas för att jag inte la nya lappar i receptionen som sedan försvann.

Jag pratade om detta med KBT-psykologen Kalle som just sa att jag skulle straffas och att jag aldrig får Birgitta att ändra sig. ”Men”, sa han, ”du ska ju ändå ner till Kanarieöarna. Där kan du köpa de överallt för några pesetas.”.  Jag chockades nästan av uttalandet. Men det är inte slut här.  Jag sa också vid ett flertal tillfällen under oktober att jag absolut inte vill ha tillbaka Birgitta som läkare utan förväntar mig att få en annan läkare framöver.  Jag förutsätter i och med det att informationen går fram. De sitter ju trots allt i samma korta korridor. Men icke. Nu får jag först en kallelse till Birgitta. Jag ringer omgående upp avdelningen och avbeställer tiden samt återigen önskar en annan läkare.

Några dagar därefter får jag ett nytt brev från samme läkare, oj förlåt, ÖVERLÄKARE, och som säger att jag ska infinna mig för provtagning eftersom jag äter ( inte åt, utan äter) en viss medicin. Jag slutade äta denna medicin för många månader sedan eftersom den inte gav resultat. Den fick jag av en annan läkare som var där i s f Birgitta och som hade en idé om vad jag kunde ha. Men eftersom medicinen inte fungerade alls så skippade jag den i samråd med Birgitta.

TROTS detta får jag alltså både kallelse till henne samt kallelse till provtagning. Som jag ser det har denna avdelning begått  tre allvarliga fel. Jag väntar nu med spänning på ett utdrag ur patientjournalen som jag har begärt eftersom jag, enligt lag, har rätt till det. Hur många ytterligare fel kommer jag DÅ att upptäcka och hur ska jag gå vidare?

Ska jag kontakta Socialstyrelsen, patientnämnden eller vem? Men någon måste ju ta fajten med dessa oduglingar inom Landstingen. Någon mer än jag borde ju STRAFFAS.

Av Pink Ozzy - 2 november 2013 09:51

JB-gymnasiet går i konkurs. ”Negrer kan rappa i Tensta”.  Privatskolor tjänar miljoner på diverse försäljningstrix, Privatskolor väljer vilka elever de vill ha.

Ja rubrikerna den senaste tiden har varit många. Men är någon förvånad? Jo, journalisterna tycks vara det. Det folk som ska ha en lång och gedigen utbildning förvånas över vad som pågår på de privata skolorna. Jag förvånas inte ett dugg. Det enda som förvånar mig är att man en gång gav tillstånd till detta och att man inte DÅ såg att det NU skulle se ut som det de facto gör.

JB borde egentligen aldrig kunna gå i KK. Denna händelse beror på penninggalna människor som fullständigt skiter i framtida generationer, utan bara vill roffa åt sig så mycket av pengarna det bara går. Detta görs via tvivelaktiga transaktioner med höga räntor som följd. Och nu brinner det under Borgs fötter. Moderaterna går dåligt och man måste återta kontrollen över väljarna. Så därför säger både han och övriga inom Alliansen att detta inte var tanken. Dessutom lägger vår finansminister till att man vill ha ett långsiktigt ägande på minst 10 år. MEN DET FÖRÄNDRAR INGENTING!

Varför? Ganska enkelt. I s f att sälja och låna av varann med hög ränta kan man t ex ha höga aktieutdelningar mm. Så mengarna sugs ut ur friskolorna hur det än blir framöver.

Sedan till Profilskolans vd i Stockholm, Greger von Sivers. VILKET SVIN! Han ansåg i programmet uppdrag granskning t ex följande om ett barn med ADHD :

– Idag hade jag omedelbart om jag sett de här eleverna: swisch! – särskild grupp, där ska ni vara! De får inte beblanda sig med... man måste skydda de fina eleverna. Och när man får till det, ja då får man en bra skola. Det är som ett ruttet äpple bland andra äpplen, då sprider det sig. För det där blir som en cancersvulst. För de här är ju ganska tuffa de här killarna. Dessutom en del av dem är ju riktigt smarta, intelligenta, och då får de, de får lite såna här hangarounds. Och så sprider det sig, det är som att få in ett ruttet äpple i äppelkorgen. Det måste man bara – swisch! Bort med dem direkt.

Greger von Sivers pratar också om skolans nya musiklinje, och gör klart att en viss sorts musik vill han inte ha, för det drar till sig fel sorts elever.

– Så jag vill vara på den högtoniga sidan. Inte det här, inte den där jävla skiten som de håller på med, rap och våldtäkter. Man får ju inte säga neger numera, men den här svarta musiken då nej nej... Inte rap och death metal och allt vad det heter, den där äckliga destruktiva musiken, den vill jag ju inte ha i skolan. Då får vi problem och då får vi de här med kepsarna bak och fram och som ska rappa. Nej då kan de hålla på och rappa borta i Tensta och elda upp bilar där istället för här, tycker jag. Fast det här har du aldrig hört mig säga men det är vad jag tycker, säger Greger von Sivers på den dolda inspelningen.

Sen har vi även Karin Möller David, som  är rektor på Pysslingen i Täby. Hon tar in barn som hon anser är duktiga och lätta att arbeta med och säger nej till barn som har problem. Efteråt går hon ut i TV och låtsas som att hon är jätteledsen för det och att rutinerna brast. Vilket skitsnack. Självklart vill de privata skolorna ha elever som är ”självgående”. Det innebär större klasser, mindre lärarbehov och mer pengar i ägarkassan.

Men hallå VAKNA! Allt det här förutspådde jag redan när Bildt började prata om skiten på 90-talet. Det finns i mina ögon bara ett fåtal skolor som verkligen arbetar med skolor av ideologiska skäl. Jag tror att det finns en del religiösa skolor, en del som kanske arbetar med miljö, kanske någon språkskola och liknande. Jag vet inte. Men dessa skolor borde få finnas så länge de uppfyller lagstadgad undervisning och samtidigt inte genom religion eller annan ideologi försöker få barnen att få en trång människosyn som kanske i framtiden kan skapa nya terrorister o l.


Men snälla journalistkåren. Spelar inte så djävla förvånade. Det här ni ju vetat i alla tider.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards