Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 9 november 2013

Av Pink Ozzy - 9 november 2013 15:06

 

Det finns mycket som kan göra mig arg. Som t ex när politiker inte svarar på frågor som ställs av t ex Aktuellt, Rapport eller Nyheterna. Det är direkt kränkande och svagt att uttala sig som t ex Karin Engstöm gjorde i gårdagens rapport när hon fick frågan varför inte regeringen ställer större krav på USA och den spionavlyssning som pågår.

Ska kanske först hänvisa till tidigare inlägg i frågan, så att ingen tror att själva avlyssningen förvånar mig.

Saken är den att hon, d v s vår försvarsminister Karin Engström, på en direkt fråga av reportern om varför inte regeringen på ett betydligt mer kraftfullt sätt tar avstånd från och kritiserar USA från spioneri, bara säger att: Vi har SÄPO och lagar som reglerar detta.

Hur enfaldig får man vara? Jag hade faktiskt högre tankar om en minister som har en av Sveriges högsta maktbefogenheter. Vem vill hon lura? Och vad säger de som tycker att hon FÖRSÖKER lura en person?

Personligen tycker jag att det hela är ytterst pinsamt. Dessutom är det så pinsamt att jag anser att en försvarsminister som inte klarar av att hantera den typen av journalistiska frågor OMGÅENDE bör avgå.

HON och ALLA ( nåja, nästan alla ) medborgare i detta land VET att denna typ av spionage mot Sverige kan bedrivas från i princip vilket land som helst.

Detta innebär, kära Karin Engström, att ditt uttalande igår ( 8/11 i Rapport ) är rena larvet i att försöka locka de väljare som är "okunniga" i ämnet. Jag hoppas dock att alla Rapporttittare genomskådade detta falska uttalande och tar sig en funderare om det är en sådan försvarsminister vi ska ha i framtiden.

Personligen tycker jag att Karin Enström ska AVGÅ OMGÅENDE!!!!!

VI VILL INTE HA FÖRETRÄDARE FÖR SVERIGE SOM ÄR SÅ NONCHALANTA MOT SINA ”UNDERSÅTAR”



Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards