Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 26 december 2017

Av Pink Ozzy - 26 december 2017 13:32

Två små ungar satt i en sandlåda. Den ene var ytterst bortkäm, blonderat hår och evigtspanande efter yngre tjejer samt större makt i sandlådan. Den andre var en fet, satt mörkhårig kille som ingen förstod. Eftersom ingen förstod honom och ingen tog honom på allvar så hade han fixat till lite pinnar och vässat dom med en kniv. Den blonde ville inte vaa sämre och vässade större pinnar med sin större kniv.

Närmast i sandlådan stod några killar som inte gjorde något utom att kolla så ingen hoppade på de två killarna i sandlådan. De var deras beskydd och fick därför lite godis och annat som dessa två grabbar kunde undvara.

Dessutom stod det ett stort antal killar runt själva sandlådan och avundsjukt tittade på. Lite sådär i smyg, eftersom de visste att de kunde få spö om de sa något eller tittade lite för mycket. de hade visserligen tagit parti för antingen den blonde eler den svarthårige, men de flesta höll inne med vad de tyckte. De bara tittade på.

Till slut blev det för mycket för den lille tjocke killen. Han fixade större pinnar och en dag kom han t o m med en påle som han och hans kompisar fixat till.

- Du ska få stryk nu och de som hjälper dig ska också få spö av oss.

De flesta ryggade tillbaka. Men inte den blonde. Han var ju så bortskämd så han förstod inte att han själv var utsatt för fara utan hotade tillbaka.

- Ha ha, om du slår mig slår jag dig mycket hårdare. Då det så.

Och så höll de på i flera dagar. Igen ville dock börja slåss utan bägge munhöggs fram och tillbaka. Men så en dag sa några i gruppen.

- Jag tycker vi röstar. Kan vi inte rösta om vi ska stödja den blonde eller den mörkhårige tjockisen?

Sagt och gjort. De plockade fram papper och penna och skrev det namn de föredrog på lappen.

- Men stop, vad får jag när jag vinner? sa tjockisen. Han var så säker på att vinna eftersom han hade några killar i det stora gänget som han visste skulle rösta på honom och dom i sin tur skulle dra med sig andra.

- Vaddå du vinner? sa den blonde. O du är så säker på att vinna så gör vi så här. OM du INTE vinner får ingen av de andra killarna som röstar muta dig med godis och annat, utan du har det du har och får inget mer.

-Ha, det är taget sa tjockisen.Men när jag vunnit så kräver jag att ni ger mig fler pinnar stenar och pålar så jag kan försvara mig ännu bättre mot er.

Killarna gick fram en och en och la sin lap i en ask. Därefter kom några små taniga killar, som inte ville ha bråk, fram och räknade rösterna.

Efter att ha räknat längre sa en av de taniga.

- Vinnaren äääääärrrrrr den blonde killen !

Han och alla hans kompisar och anhang jublade samtidigt som den lille tjocke blev arg så han blev alldeles vit i ansiktet. Något som syntes ännu mer för att han hade en svart tröja på sig.

- Oj, oj , oj, det här kommer ni att få sota för, säger han. Ni är så taskiga. Inte ens mina vänner röstade på mig.

Han gick iväg med killarna som passade upp på honom och sitter ni bredvid sandlådan och smider nya planer på hur han ska få tillbaka lite godis och annat till sina väktare och andra som fortfarande håller på nonom. För han vet ju att han måste göra flera spetsiga pinnar och skaffa fram flera stora stenar såhan kan visa sin storhet för den blonde. Problemet just nu är bara att om han byter resten av godiset mot stenar och pinnar så har han inget kvar att ge sina kompisar.

Hur sagan slutar?  Ja, jag vet faktiskt inte. Vi får väl avvakta och se. Men sensmoralen är väl i s f att ma kan överföra denna saga till verkligheten och då blir det hela annu mer skrämmande.

Eller?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards