Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 22 december 2017

Av Pink Ozzy - 22 december 2017 13:15

Idag är jag faktiskt lite förbannad. Efter min långa sjukdom tycker man väl att ens chef eller annan borde ha kunnat ringt eller skickat en liten blomma till jul. Men inte ett ord. Det visar väl om inte annat att vi som är sjuka inte har något större värde. Tyvärr.

Av Pink Ozzy - 22 december 2017 13:04

Jag, liksom många med mig tittar på Bonde söker fru. Själv ligger jag i fåtöljen och håller på med paddan samtidigt. Så det blir liksom med ett öra. Är ju trots allt lite kul med dessa lite oskyldiga program. Men programledaren Linda har ju under flera år mer eller mindre krävt att hon ska vinna ett TV-pris utan att göra det. Jag säger bara tack och lov. Varför ska hon vinna ett pris? En småhysteriskt fruntimmer som försöker vara lycklig och ledsen ikapp med deltagarna. Och för varje år som hon inte vinner blir hennes kjolar kortare och kortare och deltagarna pussas mer och mer. Under de första åren fick man ju se alla jobba på gårdarna, men numera tycks kor och hästar utfodra sig själva och bönderna ligger i gröngräset med småkåta tjejer.

Har inte programmet gjort sitt? Ska vi inte ta in en annan yrkesgrupp? SVT har ju präster och t o m där tycks de ju ha svårt att få präster så det räcker. Så här kommer några förslag till "........ söker partner":

Horor.....

Uteliggare......

Skogshuggare......

Impotenta......

Skitkåta.......

Bisexuella.....

Sopåkare......

Avloppsrensare......

Skinnflöjtspelare.....

Gift 4 gånger........

10  barnsförälder......

Skulle bli lite mer fart på programmet tycker jag. Linda får gärna hålla i dessa program också. Så kan hon lipa ikapp med lite nytt folk.

Av Pink Ozzy - 22 december 2017 12:57

Tänk att en del inte fattar att deras tid är över.

Tänk att en del inte fattar att man går i pension vid 65.

Tänk att en del inte fattar att världen går vidare även utan deras medverkan.


Arne Weise är ett praktexempel på person som tror att det dom gjorde är bäst och ingen kommer att göra det bättre. Och skulle risken föreligga så skitar han ner det hela redan innan det har sänds. I år blir det 2 personer som ska leda oss genom julaftonen. So What? Weise, inse att du är passé. Vi klarar oss bra utan din nuna i TV. T o m MYCKET bra. Det har gått ett antal jular sedan du slutade. Inse nån gång att du SLUTAT och att andra kan göra detta job MINST LIKA BRA.

Tycker att ditt evigga gnällande räcker nu. Ta du ditt ljus och stoppa det där solen aldrig skiner och låt oss slippa ditt gnäll över julvärdarna.

Av Pink Ozzy - 22 december 2017 11:11

Det har varit ett händelserikt år med ett krigsslut i bl a Syrien.

Tyvärr dock inget slut på terrorn.

Inget slut på skjutningarna här i Sverige heller.

Inget slut på tvångsgifte.

Inget slut på våldtäkter. 

Inget slut på främlingsfientliget.


Ingen början på någon form av respekt för andra människor och andras ting. Det sorgliga är att det inte blir bättre nästa år. Människan är i stort ett djävla arschle som aldrig tar lärdom. Nåja, troligen gör 99% det, men resterande 1% fördärvar ju så mycket. 

Ibland tänker jag att vi kanske borde ändra våra lagar så att mord bestraffas med mord och att en viss grad av brott innebär livstid. Och då kan jag tänka mig flera avde "brott" jag skrev om ovan. 

Men sen ser jag också att man ju har så i många länder och inte fan hjälper det. USA, Ryssland, Thailand och många andra länder har hårdare fängelsestraff och även dödsstraff och inte hjälper det. Snarare tycks det ju vara tvärtom. 

Så jag har tyvärr ingen superlösning. Tyvärr. 

Av Pink Ozzy - 22 december 2017 10:54

Är det fler än mig som saknar julkänslor i år? Det är ju bara 2 dagar dit och det är bara som en vanlig vinterdag. Visst har vi redan ätit julskinka, klätt granen och hängt upp ljus i fönstren mm. Men jag känner absolut INGENTING. Vi ska vara hos en av döttrarna och hennes stora familj samt svärmor. men efter lunch och fika drar vi hem. Ja, om jag inte drar tidigare. Det har hänt tidigare. Jag klarar inte allt liv som kan bli. För mig ärdet faktiskt så att jag längtar till klockan 15 och Kalle, trots min ålder. Att fira lite enkelt i lugn och ro. 

Detsamma kommer att ske till nyår. Vi har inte firat med några på många år, utom för ca 11 år sedan då vi åkte till ett spa i Nådendal. Men jag tycker bara inte om allt ståhej kring nyårsafton. 

Nej, då fixar jag middag och senare gratinerad hummer med svamp. Alltid med en flaska champagne av fint märke. Gärna olika varje år. Sen ställer vi oss på övervåningen och ser över byn när alla slösar bort sina pengar på något helt onödigt som fyrverkerier. Något som både kostar pengar, förstör miljön och skrämmer många djur. Jag tror inte jag har köpt en endaste raket i hela mitt liv. Räcker så gott när andra slösar bört 1000-tals kronor till ingen nytta. 

Men nu väntar som sagt julafton. Några paket får jag inte. Vi har för länge sedan slutat med det. Vill vi ha något så köper vi det där och då. Vi väntar inte till löning, jul eller födelsedagar. Och vill vi åka utomlands så gör vi det. 

Egentligen inget märkvärdigt, utan bara lite ekonomiskt tänkande. Hur många gillar verkligen vad de får? Jag kommer inte ihåg många klappar som jag verkligen ville ha. Dessutom röker vi inte. Bara det ger oss en utlandsresa per år. lite tur på börsen ger ytterligare en eller två. 

Förr var julen roligare. När barnen var mindre åkte vi under ca 15 år till fjällen varje år över jul. T o m påjulaftonen åkte vi skidor till ca 12. Då åkte vi till stugan, åt julgröt och skinkmacka. Efter det gick vi ner till restaurangen där tomten kom till barnen. Sen gick vi tillbaka och öppnade paketen. Därefter började vi laga julmaten. Ja, det som var kvar att laga. mycket hade vi ju redan fiat tidigare. Efter maten så gick vi alltid en promenad i fjällmörkret och vissa år snöade det sådär fantastiskt vackert. Men det var då det. 

Så julen blir i år som vanligt de senaste 15 åren. Inga överraskningar i år heller, tack och lov. 


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards