Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 16 juli 2018

Av Pink Ozzy - 16 juli 2018 19:40

Jag kan inte släppa det jag läste om på Twitter igår mellan #robertovacchi och nån mer. Med tanke på de synpunkter som Vacchi framförde har jag några andra sporter som han säkert skulle lovordar.
? Speedway med en halv kurva med kullersten eller asfalt
? 3000 m hinder med taggtråd runt hindren
? Landsvägscykel med kraftiga avsmalningar som dyker upp plötsligt så bara 1 cykel kan passera åt gången
? Formel 1 med oljesprut i 2 kurvor
? Velodromcykling med feldoserade kurvor
? Simning med flytande plasthinder
? Höjdhopp med fast ribba
? Fotbollsplaner som de såg ut i England på 60-talet. D v s leråker.
? Ishockey med grus på 2 ställen.
? Skidåkning utan fina spår. Nej, helt spårat ska det vara.
? Utförsäljning utan saltade och pistade backar
? Landsvägscykling utan bromsar
? 400 m löpning med rullgrus i kurvorna
? Julstädning mot Vacchi som står på 15 meter
? Längdhopp i kullerstensgropar
Nåja, kan nog hålla på hela kvällen. Men du fattar. Landsvägscykling bör ske på asfalt och inte på dammiga kullerstensavsnitt med stor risk för skador. Att säga att alla visste om det i oktober och kunde klagat då är skitsnack. Tror inte cyklisterna vågar säga vad de vill. Cykling är pengar and money talks. Fatta det Roberto Vacchi !

Av Pink Ozzy - 16 juli 2018 09:12

Följde en tråd på Twitter där Roberto Vacchi, kommentator på Eurosport och nån kille inte var överens om bansträckningen igår. Ju längre jag läste ju mer förbannad blev jag. Jag såg själv etappen till stora delar och undrade vad dom höll på med. På gårdagens sträcka hade man lagt in kortare vägavsnitt med fyrkantig kullersten, fast något större. Däremellan bara grus. Det resulterade i mängder av punkteringar och vurpor. I Twitterinlägget skrev killen att det var en parodi på cykling och jag håller helt med. Det är lika fel som om man inte skulle jämna till skidspår eller backar utan de tävlande skulle få åka över grus och sten i delar av banan. Då kommer pajasen Vacchi och tycker att det i s f vore bättre om de åkte på en bana fram och tillbaka och att det ju var lika farligt när de åker nerför i 80 km. Visst, det är också farligt, men där tar cyklisten en kalkylerat risk. I gårdagens fall utsätts de för risker de inte kan kalkylera med. Man spelar iskallt med cyklisternas ve och hälsa. Och vad hade hänt om någon dött? Då hade väl Roberto Vacchi sagt att ? lite spill får man räkna med".
Touren är annars en fantastisk tävling , men när nu Vacchi tycks vara mästercynikern själv så tror jag att jag hoppar vidare beskådande av tävlingen. Vacchi kan inte ta konstruktiv kritik utan tror han är gudfader själv. Då må han väl vara det, men utan mig. Troligen även utan killen på Twitter också för han verkade bra sur på Vacchi mot slutet. Med all rätt. Men kommer man från ingenting och sen plötsligt börjar tjäna pengar blir man ibland lite märkvärdig utan att kunna behålla distansen och bete sig ordentligt. Alltför vanligt.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards