Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 29 juni 2019

Höj inte fotbollsdamernas löner

Av Pink Ozzy - 29 juni 2019 19:16

OK. Herrfotboll är snabbare . Finns Ronaldo, Messi m fl som är bättre än vilken tjej som helst. De säljer 1000-tals skjortor och biljetter mer än killarna. Det är fakta.
Det är också fakta att tjejerna tycks ha en betydlig högre smärttröskel än killarna. Dessutom fäller man inte folk till höger och vänster. Inte heller faller tjejerna ihop så fort man rör dom, även om det börjar att öka.
Ju högre löner desto större risk för svalor, halvdöda spelare och en massa gnäll.
Eftersom jag gillar Fair play så är damfotbollen många gånger bättre. Därför vill jag inte höja tjejernas löner.
Men vi kan höja lönerna om både herr- och damfotbollen ändrar sina regler.

1. VAR i efterhand för att kolla "svalor" mm och direkt en match avstängning.
2. Snack med domaren direkt 10-15 minuters utvisning.
3. Försök till påverkan av domaren genom att höja handen vid t ex hörna mm. 10-15 min utvisning.
4 Fejkfall i straffområdet rött kort
Finns fler exempel, men jag stannar där idag. När dessa regler, eller liknande införs får tjejerna gärna få betydligt mera i lön, men det förutsätter också att det kommer publik och sponsorer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Torsdag 23 maj 08:29

Demoskop visar att SD inte lidit av deras trollfabrik avslöjades. Men ärligt. Driver ni med Demoskop eller har ni inte tänkt efter? Att som SD ha troll som skriver lögnaktiga inlägg är livsfarligt för hela vår demokrati. Det kommer på sikt utradera h...

Av Pink Ozzy - Torsdag 23 maj 08:20

Efter att trädgårdslandet är klart startar etapp 2. Ja, jag har lagt hela sommaren i etapper och klappar mig på axeln för varje avklarad etapp. Men jag sätter inget datum på någon. Det har jag gjort tidigare och det känns som om man stressar fram hel...

Av Pink Ozzy - Onsdag 22 maj 13:04

Vad ska jag höra nu då? Jag ska delta i en loppis och bli sv med lite saker. Så det ska märkas och packas ner. Det ska bli ca 23 grader och mulet. Låter helt ok.  Kom just hem från ett dynd på ett spa.  Så nu väntar arbeten. Jag får väl se hur lång...

Av Pink Ozzy - Tisdag 21 maj 08:59

Är inte Amerika fantastiskt? I stället för att hjälpa de drogade ur sitt elände ksn du köpa gymkort för 430.000 kr enligt. Aftonbladet.  Men då får du pt, kostcoach, sömncoach samt massageterapeut i sammanlagt 16 timmar per vecka.  Jag har ingen ko...

Av Pink Ozzy - Tisdag 21 maj 08:18

Sol, sol, sol. Ja man ska ju intressant klaga, men vist vore det skönt med 20mm regn? Visserligen har vi sommarvatten, vilket innebär att vi kan vattna så mycket vi vi ur en sjö för 600 kr/år. Men det funkar bara så länge vi har en duktig kille som s...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards