Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg under februari 2020

Av Pink Ozzy - 8 februari 2020 14:55

Varenda dag man öppnar tidningen eller läser den på nätet är det nya skjutningar, nya våldtäkter, nya allvarliga rån, nya allvarliga misshandel, nya bilbränder, nya sprängningar.
Detta kostar oss "vanliga" människor massor med pengar. Eller trodde någon att det är någon annan som betalar kalaset?
Nej, varenda krona som försäkringen tvingas betala ut tas ut från oss försäkringstagare. Det som inte kan tas ut där, som t ex skyhöga självrisker tas ut från oss via höjda hyror och höjda priser. Kostnaderna för en våldtäkt eller annat lidande kan självfallet inte mätas i pengar.

Därför har jag radikalt ändrat mig och tycker att vi ska införa dödsstraff igen. Mord, våldtäkt, vissa hot, drogförsäljning över x antal gram mm ska vara belagt med dödsstraff. Även andra brott ska kunna beläggas med dödsstraff. De löjliga straffen vi har idag för t ex våldtäkt är ju en skam för Sverige. Nej, nu måste vi ändra lagstiftningen radikalt. Det räcker nu !

Av Pink Ozzy - 8 februari 2020 09:38

Jag förvånas lite över den stöldvåg som just nu tycks rasa på olika skolor. Bl a i Strängnäs. Man stjäl telefoner, jackor mm och allt är värd många 1000-lappar.
Jag frågar mig vilka idioter till föräldrar ger sitt barn en IPhone för 10000 kronor? Eller en jacka för 15000?
Varenda skola har ett ställe där upphittade kläder förvaras. Gå och kolla där. Där finns knappt ett plagg över 500 kronor. De anmäls inte heller. Men jackor, mobiler, datorer mm försvinner i rask fart. Jag vågar påstå åt det inte i alla fall är som man har beskrivit. Det är säkert inte alltid så dyra varor. Det kan även vara ett bra sätt att sälja ett så dyrt plagg själv för att få ut lite pengar. Sen går man hem och säger att det är stulet.
Jag säger inte att det är bluff varje gång, men det är inte stöld varje gång heller och inte heller betingar sakerna alltid det värde man åberopar.
Det här borde styrkas med kvitto om man vill ha ut något på försäkringen.

Av Pink Ozzy - 7 februari 2020 13:29

Det har ju funnits en del hårdingar på filmduken. Då tänker jag på Stallone, van Damme, The Rock m fl.
Men det finns en man lätt glömmer bort och som verkar vara utbildad i diverse kampsporter. Jason Statham. En engelsman som till 99 % ser sur eller allvarlig ut och som spikar sina repliker och moves bättre än resten av uppblåsta hårdingar. Senast jag såg honom var i Fast & Furious 8. Men han har varit med i en lång rad riktigt bra rullar.

Av Pink Ozzy - 7 februari 2020 09:57

Att utesluta Torsten Flink från Melodifestivalen är nästintill ett brott av SVT. Vi har domstolar som ska döma Flink. Det har inte gjorts ännu och fram till dess är han oskyldig.
Att det skulle vara bättre för programmet om Flink inte var med är rent skitsnack.
Skulle jag vara Torsten Flink skulle jag stämma SVT på en kraftig summa. För så länge du inte är dömd är du oskyldig och det är inget som SVT borde sätta sig över.

Av Pink Ozzy - 7 februari 2020 09:51

F d AIK-spelaren har nu stor show i Real Sociedad. Igår gjorde han mål 10 och 11 på 11 matcher. Dessutom mot Real Madrid borta. Trodde väl aldrig jag skulle hålla på en AIKare, men kan inget annat än att önska honom lycka till framöver.

Av Pink Ozzy - 5 februari 2020 18:45

Filip och Fredrik har ju just nu ett kul program i Femman som heter Alla mot alla. Mycket underliga och roliga frågor i udda ämnen följer programmet. En del mycket smärta tävlande också. Men tyvärr också några mycket usla.
Rekord i okunskap har väl Cecilia Frode och Janne Josefsson. OK, en del skådisar lever så för sin sak så de bryr sig inte om något annat.
MEN !
Janne Josefsson som ska vara en skarp journalist tycks ju inte vara smartare än en medelbegåvad högstadieelev. Ibland undrar jag på vilken planet han har varit de senaste 50 åren. Till synes skitenkelt frågor som man anser tillhör allmänbildningen går han bet på. Skrämmande att hann sedan får göra tuffa program för SVT. Känns helt fel. I mina ögon är han nästintill korkad. Men det är ju vad JAG tycker.

Av Pink Ozzy - 5 februari 2020 10:30

Som det är nu kör privata aktörer eller kommunala underleverantörer sitt race. Man offererar hutlösa priser för bredband. I vissa fall har de även tagit betalt och sen försvunnit. De som utförxsjälva grävningen är ofta folk från Östeuropa.
Priserna varierar från 5000 till över 25000 för en ledningsdragning fram till tomtgränsen. Resten tillkommer. Vilket kan vara flera tusenlappar till.
Den som nu tror att allt är betalat känner sig nog lurad när det visar sig att det tillkommer avgifter för telefon, data och de program man vill se. Vilket blir 500-1000 kronor per månad i runda slängar. Med andra ord ingen liten utgift för många.
Nu lägger regeringen drygt 100 miljoner för bredband i 4 län. Det är på tok för lite. Om 5 år har man lovat att 98% ska ha fiber indraget. I vårt område är det kanske 30% trots fiberföretagets aggressiva och ibland hotfulla försäljningsförsök.
Nej, fiber bör, liksom telefon, el, vatten, radio och TV ingå med en mindre anläggningssumma per månad. Inte som nu med hutlösa engångskostnader som lågavlönade inte har råd med.

Av Pink Ozzy - 5 februari 2020 09:55

SD-ledamoten Reslow har vid 14 olika tillfällen angett att han rest själv fast det i själva verket var familjen som följde med. Sådana fall ska betalas av honom och inte av staten/oss skattebetalare.
Han borde omedelbart ut ur riksdagen. Men se det går inte Jimmie Åkesson ned på. Han tycker att Reslow gjort rätt.
Varför?
Jo, om han sparkas nu får han ett avgångsvederlag på 2,5 miljoner från oss skattebetalare. Om han däremot sitter kvar maj ut får han hela 7 miljoner i avgångsvederlag. Detta är SD mina damer och herrar. Detta är det vi ska betala skatt för. Är det så vår framtid ska se ut? Fy fan!

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards