Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 1 maj 2020

Åter till ordningen

Av Pink Ozzy - 1 maj 2020 10:45

Om nu svenskarna är smarta, vilket jag förutsätter, hamnar vi framöver åter i ett riksdagsläge där Socialdemokraterna blir ett parti med uppemot 40% och Vänsterpartiet får 11%.
De, och bara det, skulle återskapa ett lugn vi nu behöver i dessa tider. Andra länder har stängt ner helt eller delvis men Löfvén och Tegnell har lagt ansvaret på oss själva. Det är vi som lyssnat och hållit oss inne eller ute, men på minst 2 meters avstånd.
Ok, ok, ok, vi har stockholmare, men de är ju lite speciella. De tror ju att de är oersättliga på jobbet och tränger ihop sig i tunnelbanan och på bussarna. Men vi andra sköter oss. Dessutom går ungarna i skolan.
Men visst har Sverige också sina fel. Att bunkra mat och toapapper var ju värdelöst. Att inte sköta om våra gamla bättre är också åt helvete.Bara för att ta två exempel. Men vi kan ju alltid dra lärdom av våra misstag till nästa gång.
För det kommer en nästa gång och den gången kommer bli värre än nu. För om du startar vid spanska sjukan och framåt så har det bara blivit värre och värre influensor. Så räkna med ett helvete nästa gång.
Och då vill jag inte ha en blågulgrönbrun röra som regerar och det ska snackas hit och dit utan några bra beslut. Nåja, Kristersson lär väl få igenom att företagen ska ha pengar och SD att gränserna ska stängas, men det lär ju knappast få bort nästkommande virus...

 
 
Göran

Göran

1 maj 2020 11:39

Kloka ord och jag instämmer. Vore intressant att se en Sifomätning av väljarnas åsikter just nu. Åkesson har varit dödstyst sedan Coronakrisen började. Inte ens dom kan väl skylla den på muslimer, judar eller flyktingar. Och då har han heller inget att komma med.
Kanske fler inser att det inte var så jävla smart att nedrusta välfärden så mycket som vi gjort. Gäller även S som ju faktiskt åkt med på skattesänkarsurfen en hel del. Hoppas fler än jag såg domumentären om Tage Erlander igår och minns hur Sverige såg ut då, Det får vi inte tillbaka men det visar vilka som gör livet bättre för de breda massorna

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

2 maj 2020 10:22

Ja du, det var på det viset helt klart bättre förr. Då fanns det politiker som tog ut skatt, men många fler hade jobb och vi hade bättre vård.
Nu har vi snart 200000 långtidsarbetslösa plus en massa korttidsarbetslösa som bara plockar ut pengar utan någon egentlig motprestation. Många skulle kunna tillföra samhället något.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Tisdag 16 april 09:02

God morgon vänner till en sen vår. Känns inte då spännande att gå ut. Jag har bestämt mig att gå ut 1-3 timmar om dan och arbeta med blommor, rabatter, trädgårdslandet eller något annat som behöver göras på tomten. Om jag kan vill säga. Just nu går i...

Av Pink Ozzy - Måndag 15 april 20:26

Jag blir riktigt arg på de blåbrunas rena lögner för att man vill tysta oppositionen. Man påstår att man har minskat inflationenen. En ren lögn. Inflationen höjs och sänks på order hur inflationen rör sig runt om i världen. Det har regeringen inte ...

Av Pink Ozzy - Måndag 15 april 16:03

För mycket länge sedan dök det plötsligt upp ett rockband som kallade sig för Creedence Clearwater Revival och jag blev golvad. Beatles var aldrig min grej när de kom. Men det var CCR. De var råare och deras texter hade ofta ett budskap. Och det kom ...

Av Pink Ozzy - Måndag 15 april 08:45

Idag ska jag först till tandläkaren kl 10. Därefter åka till sjukhuset och får inte äta eller dricka något utan måste fasta från 23 igår kväll till ca 11.30 då provtagningen är klar. Då får jag äta eller dricka. Efter lite mat och dryck måste jag vän...

Av Pink Ozzy - Söndag 14 april 10:08

Dagens lilla misstag är mellan Stockholm och Malmö, närmare bestämt mellan Linköping och Mjölby.  Men det är ju bara 1 av många urspårningar, förseningar, plötsliga stopp mm.  Folk kommer inte dit de ska vilket är allvarligt. Därför bör de tågbolag...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards