Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 4 maj 2020

Är inte miljön värd mer?

Av Pink Ozzy - 4 maj 2020 17:53

I vår kommun körs maten till alla äldreboenden ut från ett kök. Problemet med det är att chauffören vägrar stänga av motorn när han lastar och lossar under 5-10 minuter. När man kommer in till orten står det stora skyltar som talar om att 1 minuts tomjångskörning gäller.
Och nu blir det rörigt. Chauffören har vid 3 tillfällen sagt att han inte kan svenska men engelska. Idag visade det sig dock att han förstod mycket väl vad jag så till den ansvarige på just detta äldreboendet.
Den ansvariga på äldreboendet ja. Jag frågade henne varför hon inte krävt att motorn stängs av eftersom avgaserna sprutar rakt in i huset. Då säger en av deras anställda att " det är ingen dom har frågat efter det" , vartefter den ansvariga så att chauffören hade sagt att batteriet i lastbilen av mindre att inte hinner ladda mellan de olika ställen.
Jag kontaktade först den som överenskommet om avtalet och hon påstår att det klart och tydligt att lagar och trafikregler ska hållas. Solklart. Vad är problemet?
Jag ringde även fordonsleverantören och ven han påstår att det inte är några problem så länge bilen körs minst 2 minuter efter lastning. Närmaste vårdinrättningar ligger en mil härifrån. Inget han kör på 2 minuter.
När jag säger åt chauffören att stänga av motorn säger han att "it's not your fucking buissness". Jo, det är det det är min värld du lever i och jag vill ha en ren värld. Dessutom har EU kommit med rekommendationen att inga nycklar ska vara kvar i förarhytten när föraren inte är i bilen.
Historien slutar inte här, jag lovar. Vi får väl se vad som händer. Jo, en liten uträkning bara. Ponera att chauffören besöker 10 enheter 4 gånger per dag och varje gång låter lastbilen st på i 7,5 minuter blir det så puttrar den totalt ut avgaser i 5 timmar helt i onödan tar vi det gånger 365 dagar blir det hissnande 54 dygn som lastbilen går utan nytta. Är detta vansinne eller har jag räknat fel?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Fredag 29 mars 09:21

Läste just en artikel i Aftonbladet.se som var otroligt intressant. Tycker du inte det tycker du inte som jag. Men jag gillar när vanligt folk har ett mål och når dit. Det kan vara många tårar innan man kommer dit, men de gör det. Jag skiter i hur my...

Av Pink Ozzy - Fredag 29 mars 08:48

Nu har rödhaken kommit. Det gör han varje år. Den stannar på vår tomt kring komposten i fem till sju dagar och flyger sedan bort. Sen kommer han tillbaka i höst och gör likadant. Jag har alltid förundrats över att det bara är en, hur han hittar til...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 14:37

Dogge Doggelito hande tydligen sex när han var ca 7-8 och tjejen 15 år. Det berättade han i nåt forum och direkt kommer PK-maffian. Lasse Holm har t ex brutit med Dogge så han får inte vara med i Dobido i sommar. Då ska jag vara jävlig tillbaka och i...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:49

Köper du påskmat eller lever du som vanligt? Själv har vi det nästan som vanligt. Långfredagen äter vi bara Jansson och ägg. Lördag är vi bjudna på påskmat/födelsedag. Söndag och måndag tar vi lite påskmat, men inga mängder. Det var roligare ned ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:31

Såg på Rapport igår hur många kvinnor som dödas av sina män. Jag blir så förbannad och samtidigt sorgsen. Ofta är kvinnorna dessutom gravida. Jag fattar inte hur dessa män tänker, om de ens tänker.  Jag tycker nog att straffen bör göras om. Samtidi...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards