Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 19 september 2020

Av Pink Ozzy - 19 september 2020 17:45

Jaha, hur ska vi ha det? Ska vi ha klaner , gäng...eller kanske maffialiknande grupper?
För att förklara mitt eget tänk så säger jag så här.
Klaner - är typ familjeklaner eller ny ex klaner i t ex Japan.
Gäng - är i regel oskolade snorungar som hittat en grupp som "tar hand om" dom. Så han heller. Dom utnyttjas.
Maffia - En blandning mellan gäng och klaner. Här har du en klar hierarki som du som medlem måste rätta dig efter. Oftast är det en lite äldre klok herre som styr en maffiafamilj.
Men maffia är inte EN grupp utan många familjer.
Så det man snackar om nu i pressen är skitsnsck. Gäng, klaner mm slutar i en maffialiknande familj. Jag tror inte att alla får leka hur de vill. Det finns en rangordning även i gäng, klaner och maffiagrupperingar. Men press och poliser tycks inte fatta varken det eller något annat.

Av Pink Ozzy - 19 september 2020 13:42

Jag tillhör ju, som du säkert räknat ut, inte Jimmie Åkessons fanklubb. Dock ger jag credd om någon förtjänar det.
Tydligen har några "roat" sig med att uttrycka hot mot en SVT-medarbetare som heter Nike Nylander.
För första gången, vad jag vet, har Jimmie Åkesson tagit avstånd och kallat dom dom gjorde det för imbesiller. Det ska Åkesson ha credd för. Att hota folk, stora som små är så Jävla ynkligt och fegt. Hoppas nu bara att de som gjort det träder fram och ber om ursäkt. Det vore i s f en heder åt dom.

Av Pink Ozzy - 19 september 2020 10:19

Om nu S ska vinna nästa val krävs ett antal kraftfulla åtgärder. Både L och Mp ligger kring 4%-spärren. Med Sabuni i ledningen kommer L att spela i div 2 efter nästa val.
Och om Mp inte slutar upp med språkrörslarvet hamnar de i samma liga.
Det skulle innebära att S och V tillsammans med C inte skulle räcka till för att behålla regeringsmakten.
Därför MÅSTE Sabuni och språkrörsröran offras så att "den röda sidan" inte tappar minst 8 %.
För som det ser ut nu har ju riksdagen 2 nya grupperingar.
Det är V-mittenpartierna mot rasistiska högern där Kd, M och SD ingår.
Grattis alla väljare. Det är detta nu ska ta ställning till.

Av Pink Ozzy - 19 september 2020 10:12

Träffade redan för ca 7-9 år sedan en person som hade arbetat med Ulf Kristersson och såg honom som ytterst opålitlig. Jag håller nu med till fullo.
Tidigare lovade han att aldrig samarbeta med SD. Numera har han nästintill sätt sig i hans knä.
Nu säger han att Åkesson och hans SD inte ska räkna med att vara delaktig i hans regering. Att Kristersson har mage att säga så. Både han och vi lite pålästa väljare vet ju att Åkessons SD kommer att ha nästan lika många mandat som M , om inget speciellt händer till nästa val. Tror verkligen Kristersson att Åkesson skulle nöja sig med att ge M sitt stöd och sen sitta på läktaren? Aldrig i livet. Vill Kristersson regera med stöd av SD och Kd så kommer dessa att kräva ministerposter. Finns inga alternativ i frågan.
Men som tur är vi inte där ännu...

Av Pink Ozzy - 19 september 2020 09:57

Jag har de senaste 25 åren sakta ökat i vikt och ligger ni på minst 50 kg för mycket. Anledningarna är flera. Jag har några trasiga kotor och besökte läkarna för sent. Nu vill de inte operera innan jag gått ner ca 45 kg.
Så det blir ingen operation. Powerwalk är ju något folk älskar att skriva om. Powerwalk in my ass. Jag "powersprang" ca 4 mil i veckan innan eländet började. Numera kan jag gå 30 minuter i bästa fall och då menar jag inte powerwalk utan långsam promenad .
Jag blir tokig på alla tidningsartiklar om bantning och powerwalk mm. Det stressar ju bara alla oss som inte kan dra iväg som en dåre på trottoarer och gångstig.

Av Pink Ozzy - 19 september 2020 09:30

Fullt upp idag. Ska hinna med så mycket som möjligt på tomten under förmiddagen. Skulle ryggen vilja så kör jag ett kortare pass efter lunch också.
Sen ska jag laga en kaningryta. Många ryggar tillbaka när de får höra det, men kanin är både gott och nyttigt. Nåja, nyttigt är väl inget kött tycker många, men minst onyttigt . Smakar lite som god kyckling. Är bara lite svårt att gå tag häromkring. Får åka flera mil för att få tag i det. Ganska dyrt numera också. Men det är det värt.
Vi brukar samtidigt köpa något halvkilo kaninlever. Absolut den godaste levern. Jag gör levergryta och har pasta till. Enormt gott.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards