Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 21 september 2020

Av Pink Ozzy - 21 september 2020 18:29

För ett antal år sedan sjöng Di Leva om fiskar som flög i luften och en massa annat.
Nu börjar han då konkurrens. För nu är Laleh en sten i havet.
Verkar vara slut med rim på hjärta och smärta.

Av Pink Ozzy - 21 september 2020 09:57

Just nu har Vänster lite vind i seglen. Vänsterpartiets avgående partiledare Jonas Sjöstedt har mest förtroende av alla partiledare. Det kommer Dagostar inte i närheten av när och om hon blir deras näste partiledare.
Tyvärr, hon kanske är kunnig, men utstrålar ingen säkerhet. När man talar kan man inte utstråla ett "ursäkta" men hela ansiktet. Då gäller det att stå för det man säger.
Kvinnor i all ära, men nu har vi snart 4 kvinnliga partiledare. Den klart mest ilskna och självsäkra personen är Busch. Hon har dock snart drivit det hela lite för långt åt höger. Lööf har istället mjuknat lite och kan vinna på det. Sabuni måste dock packa och gå om L ska vara kvar efter valet. Med det sagt föraktar jag dock inte kvinnor i ledande positioner, men det behövs en viss utstrålning för att lyckas som partiledare.

Av Pink Ozzy - 21 september 2020 09:28

Den som lånar är inte fri sa en fd stadsminister en gång.
Nu undrar jag dock om hans partikamrater inte lyssnade. Först så betalar man av på statslånen , vilket irriterade högerfalangen men som jag tycker var bra. Men nu lånar man istället . Anledningen är att man samtidigt vill sänka skatten. Nåja, det kan ju gå med låga räntor. Men vad händer när räntorna stiger?
Och friskar man på som man gör nu så finns det inga möjligheter till vettiga åtgärder den dag det VERKLIGEN krisar till sig. Räntan är dessutom du inte kommer undan. Den MÅSTA betalas.
Jag tycker att det hade varit betydligt bättre att jobba sig ur denna kris i s f att få höjningar här och skattesänkningar där. De som har en inkomst före skatt och avdrag över 500.000 behöver varken bidrag eller skattesänkningar just nu. Företag som har näsan ovanför vattenytan behöver inga bidrag bara för att de inte går med tillräcklig vinst. Stoppa detta larv och röstfiske.
Alla kan inte få allting alltid!!!!!

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards