Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 1 februari 2021

Av Pink Ozzy - 1 februari 2021 18:31

Tyvärr så är det slut för denna gång. Bortsett från omgången med tönten Börje Ahlstedt har samtliga deltagare genom åren levererat.
Programidén kommer att kolla många år till
Detta år var det Charlotte ( kolla tidigare inlägg).
Kjell som jag såg första gången i "Thailandserien" och undrade varför jag aldrig sett honom.
Ola som nog är ärldens charmigaste kille. Vore jag tjej så....
Shima som är ett geni som kan vara dig själv utan att skämmas. Älskar henne.
Ernst som är en genuin härlig person. Hade jag bars råd skulle jag köpa en tavla av honom idag. Men tyvärr så kan jag inte det. Men hans tavlor är inte bara tavlor utan de är Ernst.
Tack gör alla och även mästerkocken Tareq.
Tack för 5 timmars kanonunderhållning. Älskar er.

Av Pink Ozzy - 1 februari 2021 18:18

Jag ska omgående erkänns att jag inte har varit någon större Perellifan. Det hör väl kanske ihop lite med jantelagen och ett evigt spektakel runt henne.
Men efter Stjärnorna på slottet har jag ändrat mig lite. Hon gar nog tidvis haft ett litet helvete.
Sen gillar jag hennes man. Jag ser att han inte tog henne för stjärnstatus utseendet mm utan för att han var kär i en helt vanlig tjej. Han har pengar och kan få nästan vilken tjej han vill. Men han valde Charlotte. Det måste innebära att det finns något väldigt gott i Charlotte.
Jag får ompröva mina tankar om Charlotte. Hon inte bara sjunger dom en gudinna utan är nog en god människa.

Av Pink Ozzy - 1 februari 2021 16:59

Nu har man fått tag i wtt äckel till. En familjefar som beställde övergrepp på barn.
Nu frågar jag igen. Hur länge ska staten skydda asen?
Ra in sim, skär av pitten , döm dom till livstid och sätt dom I vanliga fängelser som Hall eller Kumla och låt "normala" busar ha lite kul . Dom ska aldrig ut igen. In och släng bort nyckeln.

Av Pink Ozzy - 1 februari 2021 11:39

Militären har tagit över i Myanmar och landets ledare Aung San Suu Kyi har förts bort.
Sverige, FN och USA fördömer det hela.
Men jag undrar varför. Aung San Suu Kyi har tidigare suttit fängslats men fick till slut sin frihet. Under fängelsetiden lovade hon att landets befolkning skulle få det bättre. Men så har det inte blivit. Tvärtom har många i landet gått det sämre och valet förra året sägs också ha innehållit valfusk.
Visst, det är sällan bra när militären tar makten, men då ska man också själv föregå med gott exempel. Det har inte Aung San Suu Kyi klarat av.

Av Pink Ozzy - 1 februari 2021 11:32

Swedbank har gjort miljardvinster det senaste året. De andra bankerna kommer snart efter och visar troligen på samma siffror. Är det inte dags att lägga lite pengar på sparräntorna? Här har dom miljardvinster och låter de gå till aktieägarna. Borde rättmätigen gå till dem som sätter ln pengar till nollorna istället.
När ska regeringen vakna och göra något åt det?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards