Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 18 juni 2021

Av Pink Ozzy - 18 juni 2021 21:17

Nu går opinionsundersökningarna. Den första jag läser är att det är en övervägande del som vill att Löfven fälls. Undra om folk hade röstat likadant om dexfått reda på alternativen....
Jo, nu ska vi ponera lite.
Det kan bli så att V +S har skapligt med mandat. Då faller tankarna på C. Om de håller i sina tankar om miljö mm så håller de fast vid det och lämnar det blåbruna blocket.
Jag räknar nu bort L. Skulle jag också räkna bort KD (vilket vore en skänk från Gud) så fick inte Kd och L någonting ut av sitt röda hat. Det skulle ge en än mer höger/vänsterskala utom gnällpartier som KD, L och kanske MP. Och just Mp är lite speciell. Med tanke på Europa och t ex Tyskland så borde de ha minst 10% till just nu. Eller är det viktigare att ha färre invandrare än lagom dyra hyror för de besuttna och låga hyror för 3 miljoner i Sverige som inte har råd med annat än gettolägenheter i Rosengård, Hylje, Fittja, Tensta och en massa andra förorter som lider av segregering?
Ja, det är ditt val.

Av Pink Ozzy - 18 juni 2021 20:05

Nåja, egentligen är det inte bara Fotbolls-EM som utmärker sig. Det är fotbollen som under 50 år mer och mer förfinat konsten att falla vid rätt tillfället, gå på domaren vid rätt tillfället och att framkalla frisparkar vid "rätt" tillfället. I mina ögon är fotboll ett spel mellan geniala fotbollsspelare och geniala fuskare.
Vad är t ex skillnaden mellan en spelare som nästan "dör" av en lätt beröring och en tyskspanioe som dopar sig för att vinna en skidtävling?
Ingenting skulle jag vilja säga. Fusk är fusk.
Nej, gå igenom stormatcherna från Europa League och framåt och sätt dit "teaterdamerna" i efterhand med minst 1 match.
Jag har visserligen inte själv spelat på denna nivå men har heller aldrig blivit trampat på tårna eller själv trampat någon på tårna. Jag var jättebra på att "slida" bort bollar från motståndarna, men aldrig haft en tanke på att lyfta benet för att fälla denne. Kanske var det en miss som gjorde att jag inte blev proffs i Barca (???). Nej, jag var på korpnivå och det var mil till proffs, men det är tanken som räknas. Skulle man ha samma regler som i handboll skulle mycket skit kunna skippas.
Orkar inte dra upp allt, men att t ex ta upp och ta med sig bollen 20 meter borde varje gång ge gult kort. Att ta upp bollen för att kasta den till en medspelare som ska kasta istället bör också ge gult kort.
Vidare bör man ha 5 - 15 minuters utvisningar för ett gäng regelbrott.
När man löst detta så blir fotbollen en sport att räkna med.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards