Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 28 september 2022

Av Pink Ozzy - 28 september 2022 22:35

Ett helvetes dygn är tillända. Vi får hoppas att nästa blir bättre.
God natt.

Av Pink Ozzy - 28 september 2022 10:06

Detta borde införas på de flesta ställen i landet. Affärer, tunnelbanor, trottoarer, skolor, mm. Dessa sparkcyklar skall ställas utanför affärer och skolor i cykelställ eller bäras i skolor till sina skåp. De skall parkeras utanför tunnelbanestationer eller bäras på stationen. På trottoarer får de åka i max 4 km/h
Detta borde vara landsomfattande. Så att folk kan känna sig trygga igen. Det har blivit ett riktigt otyg i trafiken och annorstädes.
Bort med sparkcyklar.

Av Pink Ozzy - 28 september 2022 09:50

Sverige åkte i och med gårdagens match ut ur division B i NL. Inte förvånande med tanke på spelet under en längre tid. Dessutom spelade Sveriges i en grupp man borde ha kunnat vinna. Norge Serbien och Slovenien är ju inte några stornationer precis.
Det som hände var ju att inte tillräckligt många vågade utmana utan man kastade gris utanför straffområdet och ända bort mot eget mål.
Utan Olsson i mål hade det lätt kunnat bli 0-3 också.
Nej, nu behövs en ny tränare med ett nytänk. Ett nytt spelsystem är också på plats. Att spela runt runt med inlägg som aldrig leder någon vart är ju värdelöst.
Visserligen såg jag England -Tyskland dagen innan och jämförde lagen vilket man kanske inte ska göra. Visserligen har Sverige spelat bra mot Tyskland och England, men det är ju historia nu.
Nej, starta om från början till VM om 6 år.

Av Pink Ozzy - 28 september 2022 08:53

Jag funderar på att under en period sluta läsa dagstidningar och titta på rapport. Jag känner att det skulle vara bra för mig. Jag grubblar på tok för mycket över det som står. Skillnaden mellan bra och dåliga nyheter faller på tok för mycket över på dåliga.
Samtidigt tillhör jag ju dom som vill veta allt.
Men nu är det mycket om den blivande regeringen, ryska kriget och ekonomin. Allt är ju bara elände.
Har också haft funderingar på att fly till en stuga i skogen nära en sjö, men tror att jag skulle känna mig ensam utan min fru efter 1 vecka.
Men jag orkar inte med ljugandet av Kristersson och Åkesson. Jag hatar Putin och hans krig mot stackars ukrainare och jag irriteras över de ekonomiska förluster världen just nu gör.
I s f vapen borde alla bidra till att bygga upp jorden istället. Jag tror att om varje land minskar de militära anslagen med minst 50% och istället byggde upp samhällen och länder som hade det dåligt skulle nog alla på jorden kunna leva med mat i munnen.
Det är sånt jag grubblar på och inte kan göra något åt. Tyvärr.
Vaknade idag med en mage som en tvättmaskin. Allt för saker andra ställer till med. Vad är rättvisan i det och vad kan jag göra åt det?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards