Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 5 juli 2023

Av Pink Ozzy - 5 juli 2023 11:07

Hedvig Lindahl skrev på för Djurgården (tyvärr) för ett knappt år sedan. Därefter fick hon tyvärr skador och det verkar som om hon inte drog jämt med klubben. Så de har nu sagt upp bekantskapen med varandra.
Hedvig som under många år spelat i stora klubbar och dessutom under många år ställt upp i landslaget med mycket gott resultat har nu ingen klubb att spela med.
Känns som fel att en så duktig spelare ska sluta sin fantastiska karriär på detta sätt. Det är inte värdigt.
Vore kul om hon kom till en bra klubb. Kanske inte som förste målvakt utan en backup som samtidigt hjälper minst 2 målvakter. Finns inte många med den erfarenhet.
Tack för allt hittills Hedvig.

#Hedviglindahl #fotbollsmålvakt #målvakt

Av Pink Ozzy - 5 juli 2023 10:09

Tre nya ansökningar om koranbränningar har lämnats in. Dessutom en bibelbränning.
Sätt stopp nu! Gör en tillfällig lagändring IDAG. Det får inte vara tillåtet att bränna religiösa skrifter. Riksdagen måste skapa ett generellt förbud idag annars spårar det ur och Sverige får en het sommar med många döda och skadade i diverse upplopp.
Sverige kommer att tillhöra världens paria.
TA AVSTÅND ! Borde vara olagligt att ens be om en bränning. Jag fattar inte vår veliga regering som låter detta ske.
Vad gör lille Uffe när det är något sådant allvarligt håller på att rullas upp mitt framför våra ögon? Jo han frotterar sig med Biden. Skamligt och riktig dålig timeing.
Vi som respekterar andra religioner måste reagera NU. Kan inte alla torv och våtmarksälskare göra någon nytta och ta med sig ägg och visa sin avsky mot detta drägg.

Av Pink Ozzy - 5 juli 2023 09:30

Måste byta mina pessimistiska drag mot lite roligt.

Marcus och Ola var sugna på öl, men hade bara en skrynklig tjuga att dela på.
? Vänta, jag har en ide, sa Marcus och sprang in till kötthandlaren.
Efter en stund kom han ut med en stor korv.
? Är du inte klok? Nu har vi ju inga pengar kvar alls, sa Ola.
? Oroa dej inte, häng bara med, sa Marcus.
De gick in på en pub, och Marcus beställde genast två stora starköl och två whisky.
? Nu har du blivit spritt språngande galen. Fattar du vilken knipa vi kommer att hamna i? Vi har ju inte ett öre på oss! sa Ola.
? Ta det lugnt, jag har en plan. Skål! sa Marcus med ett stort leende.
När de två grabbarna hängt på puben ett tag och druckit upp allt, sa Marcus:
? OK, nu sticker jag korven genom blixtlåset. Du går ned på knä och tar den i munnen.
Bartendern såg vad de höll på med, blev heltokig och kastade ut dem bums! Marcus och Ola gick till pub efter pub, blev fullare och fullare, och slapp undan notan varenda gång med sin geniala plan. När de kommit till den tionde puben sa Ola:
? Nu orkar jag inte göra det här längre. Jag är knallfull, och mina knän tar kål på mej!
Då svarade Marcus:
? Hur tror du jag känner mig då? Jag tappade korven på den tredje puben?.!
?????

Av Pink Ozzy - 5 juli 2023 09:23

Lille Olle 4 år är ute och cyklar med pappa när de cyklar förbi en bordell:
? Pappa vad är det för nåt? Undrar Olle och pekar på bordellen.

Pappan vet inte riktigt hur man ska förklara vad en bordell är för en 4:a åring, men han säger: ? Man får valuta för pengarna där.

? OK! säger Olle, och de cyklar vidare.

Till helgen som kommer, får Olle sin veckopeng och eftersom han är en ganska smart 4:åring så tar han sin cykel och cyklar till bordellen. Där går han in och lägger sin peng på bordet och säger:
? Jag vill ha valuta för pengarna!

Hororna som inte riktigt vet vad de ska göra med 4:a åringen ger honom 3st smörgåsar. En med ost, en med korv och en med skinka.

När Olle kommer hem har han varit borta ett tag så pappa undrar var han varit: ? Jo jag var där man fick valuta för pengarna, säger Olle.

? Vaaa, skriker pappan!

? Ja, säger Olle och vrider sig lite. Jag orkade bara med 2 och den 3:e slickade jag bara lite på skinkan!

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards