Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 8 juli 2023

Av Pink Ozzy - 8 juli 2023 19:08

Idag var det en kvalificerad skitdag. Inget blev gjort. Jag t o m la mig på sängen i 2 timmar. Något som jag aldrig brukar göra. Men det finns ingen ork och ingen lust.
Hoppas jag får tid till min 6e röntgen denna vecka så jag får svar på hur allvarligt det står till i mina mage och mina organ.
Finns det ingen räddning och bara kort tid kvar vet jag precis vad jag kommer att göra. Men är det godartat och fixable så kommer jag ju in i en mer positiv mode.

Av Pink Ozzy - 8 juli 2023 10:57

Nu dyker det upp ansökan mot koranbränning. Anledningen är dock inte qtt msn hatar islam utan man vill inte att Sverige ska vara en del av NATO. Så sjukt!
Det är jävligt sjukt att ställa religioner mot varandra bara för att Sverige inte ska med i NATO.
Vill man inte att Sverige ska med i NATO så protesterar man mot det, men man använder inte någons heliga skrift som slagträ.
Snälla muslimer, förlåt alla idioter dom handlar på detta viset, ty de vet inte något om hur saker och ting hänger samman.
#Sverigemotkoranbränningar #koranen #koranbränningar

Av Pink Ozzy - 8 juli 2023 09:57

Efter många års motionslöpning på upp till 4 mil/vecka small det till i ryggen. Det gjorde så ont så jag med nöd och näppe kunde gåendes ta bil till bilen dom fanns 5 km bort. Därefter var det slutsprunget och ryggen gjorde allt mer ont.
Att sluta springa tvärt sätter sina spår. Jag kunde i stort sätt äta vad som helst. Det bara försvann. Vägde ca 72-77 kg. Sedan ökae vågen snabbt och jag kunde inte hejda viktökningen till jag till slut vägde 137,5. Då sa jag stopp och försökte gå ner bed blandat resultat. LCHF gick bra under ett kortare tag. Äta bar grönsaker gjorde att jag fes slmven ko, o s v. Sedan fick jag tabletter mot diverse sjukdomar så att jag numera äter minst 20 tabletter per dag. Vissa dagar upp till 30. Dessutom tar jag en spruta mot diabetes 1 gång per vecka. Troligen är det det som gjort att jag tappat aptiten en del. Jag har i varje fall gått ner till 121 kg . 16,5 kg är inte att förakta. Men jag äter mindre idag, men älskar fortfarande dubbelnougat.
So far so good. Viktminskningen fortsätter förhoppningsvis. Problemet med ryggen inte bara ökar utan sprider sig . En morgon då jag har svårt att kliva ur sängen finns inte. Det tar ca 2 timmar tills mina morfintabletter verkar någotsånär i ca 4 timmar. Sen avtar de. Så om jag ska göra något har jag ett "fönster" på 4 timmar då sånt ska göras. Sen slutar jag inte fööän jag knappt kan gå längre. Dum och envis som jag är.
Nu har jag också fått minst 1 tumör. De ska nu skicka mig på den 6e röntgen som inte kan göras på mitt vanliga sjukhus utan jag får åka en bit. Därefter får jag min fom ifall det bara är denna tumör eller om det finns fler i kroppen samt vad de ska göra för åtgärd. Jag får väl hoppas på det bästa, men är ständigt orolig nu.
Det tycks aldrig ta slut. Vissa delar av mitt liv har varit kanon, men mestadels ett rent helvete.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards