Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 14 juli 2023

Av Pink Ozzy - 14 juli 2023 10:47

Oj, en riktig allvarlig nyhet. Kina är på väg ner. Att hela tiden öka landet produktion är över. Arbetslösheten stiger och efterfrågan sjunker. Fortsätter detta kommer det göra stora avtryck i världsekonomin. Indien och andra låglönelander går om Kina i att ha låga löner och får jobben istället. I s f blir det en förskjutning av pengarmakten. Över en miljard kineser är inte att leka. Blir det massarbetslöshet måste strypkopplet dras åt av de styrande för att det inte ska bli vilda strejker och upplopp, något som kan tynga världsekonomin.

Av Pink Ozzy - 14 juli 2023 10:38

Skådisarna i Hollywood har gått ut i strejk. Innebär att även övrig personal hamnar i kläm. Det går ju inte vara kameraman, scripta, påklädare mm utan skådespelare.
Själv tycker jag det är rätt skönt. Då kanske man hinner ikapp lite på filmtittandet.
Å andra sidan är det på tok för mycket film redan. Eller säg så här, det är på tok för många kanaler som visar en massa skit och dessutom i repris på repris på repris....
Ta Femman. Vissa dagar har de repris på allt utom kanske 1 program. Är det vettigt? De flesta som missar ett program kan ju streama det när de vill.
Så strejka på några månader tycker jag. Jag lär inte ens märka av det.

Av Pink Ozzy - 14 juli 2023 10:29

Sötningsmedel aspartam som används i bl a läsk kan vara cancerogen. Men vad är inte cancerogent? Nästan allting. Vore bättre om de gjorde en skala från 1-10 och graderade risken. Är det då en etta så kanske man tar risken. Är det en trea kanske man tvekar och är det däröver så avstår man.
Det är ju upp till var och en att bestämma var på skalan man vill avstå men som det är nu så anser man att mycket är cancerogent och orkar inte bry sig längre.
Så , en skala tack.

Av Pink Ozzy - 14 juli 2023 10:22

Har sovit dåligt i natt. Jag gör det oftare och oftare. Det är prostatan som de under hösten ska fixa. Just nu törs jag inte dricka mer än nån dl efter kl 18 för att inte springa på toa hela natten.
Sen är det ryggen som också hållit mig vaken delvis. Det händer mer sällan på natten. Troligen bara när jag vänder mig.
Och så har vi tumör/erna som i sig inte gör ont, men det är tankarna som dyker upp hela tiden innan jag får svar på alla prover och olika röntgen och det tar nog 4-8 veckor till.
Så just nu är livet ett helvete.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards