Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 18 juli 2023

Av Pink Ozzy - 18 juli 2023 10:33

Camilla Läckberg och hennes man Simon Sköld flyger tydligen alltid business class. I sig inget konstigt. Det konstiga är att barnen får sitta i ekonomiklass. Det är nog, som jag skrivit nån gång något fel på Läckberg. Nånting har stigit henne åt huvudet. Man lämnar väl inte barnen på ekonomiklass och sätter sig själv i business class! Det jag funderar på är vilka andra idiotiskt regler hon har för sina barn. Äter de samma mat hemma, eller äter paret slottsstek i matsalen och barnen går sitta med varmkorv i källaren?
Tror att barnavårdsnämnden eller motsvarande bör ta sig en titt på familjen Läckberg/Sköld. Nånting är väldigt fel där.

Av Pink Ozzy - 18 juli 2023 08:51

Zalando har ett jättelager i Kungsängen. Där behandlas de som arbetar där som nånting som har noll värde. Låga löner, inga rättigheter, trakasserier från ovan mm.
Nu har t o m fackets ordförande fått sparken. Är det inte dags att de centrala facken tar och visar vilka rättigheter vi har i Sverige? Sätt hela företaget i blockad tills de skriftligen beter sig på ett respektabelt sätt mot sina anställda.
Det vi andra kan göra är att blockera Zalando, d v s slutar handla där tills ett vettigt avtal skrivits mellan fack och Zalando. Vägrar de så är det bara att strejka. Stänger dom ner så låt dom göra det. Vi behöver inte sådana slavhandlare i Sverige.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards