Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 19 juli 2023

Av Pink Ozzy - 19 juli 2023 19:10

Jag vet inte vad som farit i Per Andersson, men rolig är han inte längre. Han har ju varken gränser eller spärrar längre. Först kom han till Lotta på Liseberg i en mancini. Igår i nån konstig svart helgroppqklädqel och drog några dumma skämt innan de kastade ut genom. Vad blir nästa idiotiska "framträdande"? Kommer han nästa vecka och gör en helikopter? Verkar som hans separation har tagit hårt på honom. Sätt honom om Säteranstalten om den finns kvar. Han har absolut inget i ett familjeprogram att föra.

Av Pink Ozzy - 19 juli 2023 15:25

Vi hade det ju rätt varmt i juni. Nu i juli är det lite sämre med extremväder i Sverige. Tack och lov.
Men i södra Europa är det busvarmt. Temperaturer kring 40 grader är inte ovanliga. Vad gör svensken då? Jo, bokar resan till södra Europa och värmen där? Hur många kommer hem som nykokta kräftor när de landar på Arlanda eller ligger några dagar i AC-luften på rummet helt utslagen efter 1 eller 2 dagar i värmen.
Nej, tscka vet jag den svenska sommaren när den är under 25 grader.

Av Pink Ozzy - 19 juli 2023 14:39

Eftersom jag fick magproblem för nån månad sen ska jag undvika processad mat. Att t ex korv och skinka är processad visste jag, men ville gå till botten med det. Det framkom då att följande mat är processad. Håll i dig, nu kör vi:
Bacon, ost, pasta, konserverad mat, rökt fisk, nötsmör, smör, matoljor, grönsaker på burk, fisk på burk, färskt bakat, Kolsyrade och sötade drycker , Söta, feta och salta snacks, Godis och bakverk,Massproducerat/ fabriksbakat bröd, Margarin, Sötad fruktyoghurt och frukostflingor, Energidrycker, Färdigrätter, Fiskpinnar, korv och andra halvfabrikatPulversoppor och måltidsersättning, fiskbullar, yoghurt, keso, färdiga köttbullar. Äh, nu orkar jag inte mer. M a o är det allt som på ett eller annat sätt är tillverkat på fabrik och därför berövas många naturliga nyttiga mineraler mm och ersatt dom med t ex färgämnen, sötningsmedel, konserveringsmedel mm.

Så nu är frågan vad hag får äta om jag nu ska jndvika processad mat.
Jag ska dock tillägga att sånt du från grunden lagar hemma inte brukar kallas för processad mat i den meningen. T ex bröd, köttbullar, hamburgare, hemlagad pasta o s v.
Det blir inte lätt att leva framöver...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards