Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 30 juli 2023

Av Pink Ozzy - 30 juli 2023 10:58

I Israel har man godtagit en lag som gör att regeringen kan underkänna en dom från högsta domstolen. Så om högsta domstolen dömer en minister för att ha tagit mutor så kan riksdagen underkänna domen. Helt vansinnigt!
Det liknar ju Nazityskland där Hitler och hans anhang tog över all makt. Vad blev det av det? Är det detta israelerna vill ha?
Först tar de makten från palestinierna och nu tar de makten från domstolar och folket.
Fy fan!

Av Pink Ozzy - 30 juli 2023 10:43

Damerna vill ju ha lika mycket betalt. Det känns som en kvotering i riksdagen eller styrelse. Man kan inte och borde inte få betalt för att man har ett visst lön. Man måste få betalt för underhållsvärdet och hur mycket pengar man drar in till förbunden.
Underhållningsvärdet är danska högt när man kommer till VM, CL-matcher och enstaka ligamatcher. De drar folk. Men det är ju inte så många matcher vi pratar om. Hur mycket de får i reklamintäkter har jag ingen aning om, men har svårt att tro att det är i nivå med herrarnas.
Så då frågar jag mig, ska herrarna spela ihop pengarna och damerna få dom? Känns ju lite orättvist det också. Å andra sidan kanske en del av Ronaldos enorma lön borde kunna gå till damerna. Ronaldo gör inte rätt för sin lön. Vore bättre att ha ett lönetak per spelare eller per lag. Det skulle ge mer jämna matcher i herrserierna. Att börja snacka om att spelare ska få miljarder i lön har ju blivit löjligt.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards