Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 3 juni 2024

Av Pink Ozzy - Måndag 3 juni 17:10

En äldre dam, 79 år, byggde ett attefallshus i Haninge kommun.  Byggaren kunde dock inte mäta utan ställde huset 4,16 meter från tomtgränsen mot lagstadgade 4,5 meter. 

Hade det funnits en vanlig granne av folket hade den kunna givit ett OK och allt hade varit OK. Men i detta fall är det kommunens mark och då finns det tydligen ingen på kommunen som har rätt att besvara frågan. Eftersom vi måste spara både här och där är det kanske på sin plats att några tjänstemän sparkas eftersom de tydligen inte behövs.

Nej, här får kommunen tänka om och tänka rätt. Det måste finnas rätt och reson. Finns det inget hjärta i en kommunanställd? Nej, gå igenom alla dokument igen. Nånstans måste det finnas en möjlighet till undantag. Eller är ordet makt så enormt viktigt för någon som sitter på kommunen På 1 meter papper?

Det här måste och ska lösas. Domen är 79 år. Ska ni förstöra dagens sista år i livet? Hjärtlöst!

Av Pink Ozzy - Måndag 3 juni 10:26

Nu har nåt ljushuvud funderat på att göra en ny film om Vi På Saltkråkan. Varför ska man göra om allting? Ska de måla om Mona Lisa också?

En sådan film sja inte göras om. Det är närmast ett kulturarv och ska så förbli.

Man har försökt med andra filmer och jag har inte sett något lyckat resultat. 

Så sluta upp med att göra nya kopior av gamla fantastiska filmer.

Av Pink Ozzy - Måndag 3 juni 09:47

Bland dom värsta morgonen jag har upplevt kom just idag. Ligger mer eller mindre raklång i min fåtölj och hoppas vara något sånär levande framåt lunch eller senast framåt 14-tiden. Jag får nog cara mer noga över vilka stolar jag sitter på och hur länge. Satt drygt 2 timmar igår och det var på tok för länge tydligen. 

Grejen är också att jag inte kan ta fler tabletter. Jag somnar bara, vilket ju inte heller är då bra.

Tänk att livet ska avslutas då. Inte idag eller i morgon, men man orkar ju till slut inte. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards