Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Sån är kungen - eller är han?

Av Pink Ozzy - 4 november 2010 09:01

Det har tydligen utkommit en bok om kungen och hans leverne. Jag har tidigare varit royalist, men har med åren mer och mer blivit republikan. Det har liksom varit lite för många historier det senaste året. När man sedan ser Silvia bli mer och mer lyft, till det sämre och när man ser en totalt hjärntvättad Daniel då räcker det för mig.

Nu kommer det dessutom en bok som säger sig veta vad kungen gjort och gör och att alla som "vittnat" inte vågar säga vem man är med rädsla för repressalier. Var lever vi? På 1600-talet? Det där med "hemliga" källor och "anonyma" källor har ju veckopressen och i viss mån även kvällspressen ( även om de ofta hänvisar till veckopressen ) hållit på med i hundra år. Det är ju det enklaste med den svenska pressen. Man får säga A men slipper säga B. Så man kan hitta på precis vad som helst utan att behöva tala om vem källan är. Det må så vara i vissa fall. MEN!

Då bör vi inrätta en institution på några få personer som ska ha rätten att kontrollera uppgifternas sanningshalt. När de sedan har kontrollerat detta så skulle artikeln eller boken kunna få en stämpel  som "svanenmärkta" varor eller liknande. På så sätt skulle vi få tilltro till det som skrivs. Men då dommer nästa MEN!

Det skulle innebära att tidningar som hänt i veckan, Damernas värld och liknande skulle dö ut. Böcker som den nu utgivna hade kanske aldrig skrivits. För vem vill veta hur vardagen verkligen ser ut? Det blir ju som att äta en stek utan kryddor.

Så tyvärr, det kommer även framöver skrivas en massa skit som man vill att vi ska tro på utan att källan träder fram. Synd.

 
 
gubbfan

gubbfan

5 november 2010 09:28

Jag delar helt din uppfattning att en del skriverier förefaller en smula onödiga.
(Det var väl snällt sagt?)
Men du berör en intressant sak, det där om eventuella represalier eller rädslan för sådana.
Det har alltid svassats för överheten. Personerna i överheten har alltid försökt skydda varandra och slå ned på de ur underklassen som på något sätt
stuckit upp.
Haijby-affären var inte en engångsföreteelse.
Keyne-affären eller rådman Lundkvists affärer
var rätt förskräckande de också.
Så nog bör eventuella vittnen ha anledning att fundera över varför de har sagt något.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

5 november 2010 10:25

Jodå, tanken har farit genom mitt huvud. Speciellt som jag har varit utsatt för något liknande i ett helt annat sammanhang. Men det visar bara hur små dessa människor är EGENTLIGEN.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Måndag 29 april 10:16

Man har ner och mer kommit på faran av att dricka alkohol. Jag flytta hemifrån redan i unga år och druckit minst 1 gång i veckan i ca 50 år. OK, inte så att jag blev aspackad speciellt ofta i början, men från ca 16-årsåldern. Sen har det lite sakta ö...

Av Pink Ozzy - Måndag 29 april 09:59

Äntligen har vi fått en ny kvinnolag. Vad den bl a innebär är är att se till att våld mot kvinnor minskar och att kunskapen om detta ökas. Länderna ska även säkerställa att öka kunskapen om samtycke och man ska göra mer för att förhindra våldtäkter o...

Av Pink Ozzy - Söndag 28 april 11:07

The Villages har byggts upp i Florida och är endast  tillåtet för folk över 55. De festar nästan varje kväll, träffar en varaktig eller tillfällig partner och har kul. På torget spelas det gamla godingar. Öl, drinkar och gonnoré flödar hej vilt.  ...

Av Pink Ozzy - Söndag 28 april 08:37

Ja detta väder. Tittar jag ut skiner solen. Lyssnar jag på radio ska det dock snart regna. Men man ska ju vila den sjunde, så jag får väl göra som herren säger. Spelar ju ingen roll vad jag än gör i år, fröna gror otroligt dåligt ändå. Jag skulle n...

Av Pink Ozzy - Fredag 26 april 10:35

Lorena Delgado Vargas en kvinnlig riksdagskvinna från vänsterpartiet får inte bära en palestinasjal i riksdagen. Detta är Sverige 2024. Man får enligt talmannen inte bära något annat än sina partinålar. Så herr Talman. När blev en nål med en svensk...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards