Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Kungen säger inget mer

Av Pink Ozzy - 8 november 2010 09:39

Läser just att Kungen inte tänker uttala sig mer om boken om honom som kom ut i veckan. Vad säger det om kungen? Det får mig att tro mer på boken, fast jag inte har läst den och troligen inte kommer att göra. Kungen sa för någon dag sedan att det som har varit "lägger vi nu bakom oss". Det var ju nästintill ett erkännande av boken. Men det som lever får se.

Men det är inte bara boken som jag reagerar på utan även det faktum att kungen har åkt till Kina !!!!! Vad har Sveriges blåaste blå att göra i världens nästan rödaste rött? Snacka om bjudresa! Här anklagas moderater och sossar för att resa på något företags bekostnad eller titta på tennis. Och! Vi har ju en kung som låter sig bjudas till Kina. Och vem betalar det? Troligen vi genom skatten eller genom att betala lite mer varje gång vi handlar en vara av de företag som kanske sponsrar resan. Ja, jaj Sverige är nog en ankdamm i alla fall.

 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

8 november 2010 20:27

Lyssnade på P1 idag. Där var det en journalist som försvarade kungens tystnad. Hon önskade att fler personer var som kungen och Karl Bildt. Dvs fullständigt struntade i alla journalister som hela tiden kräver svar. Att det var befriande att han helt kallt nekade. Hon insåg samtidigt att massa av hennes kollegor blev arga för hans tystnad. "Men än sen då" "Hurra kungen"
OM han har gjort det han påstås ha gjort såg hon det dessutom som en skitsak.

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

9 november 2010 09:36

Ja, för dig och mig är det kanske en skitsak i sig. Det som stör mig är att han använder MINA och DINA pengar för att göra skitsaken. Dessutom...(läs dagens inlägg )

 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

9 november 2010 17:28

Fler som använder mina pengar som också borde granskas:

journalister
chefen på SJ
ansvariga utgivaren på min lokaltidning
ansvariga utgivaren på kvällstidningarna
bankens chefer
chefen på ICA
chefen på OKQ8, Statoil....
tv-chefen
chefen på kappahl
chefen på IKEA
osv osv i en oändlighet.

Alla är de beroende av att JAG handlar av dom. Om inte får de inte stora förmögenheter.
Men av någon anledning väljs ett antal ut för att totalgranskas.

JAG tycker inte om att det var striptease på vänstermöte. Har inte skrivits tillnärmelsevis lika mycket om det. Trots att det var barnfamiljer närvarande.

Dessutom drabbas inte kungen av allt skrivande utan de kvinnor han påstås varit där med. Tex den ENDA namngivna kvinnan, känd från radio och TV. Hur kommer HON att få det jämfört med kungen...

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Pink Ozzy

11 november 2010 09:30

Hon kommer troligen att tillhöra den grupp som så gärna vill vara med på TV och därför ställer upp på diverse såpor.

 
susanna55

susanna55

11 november 2010 10:04

Tänkte skriva om det här i bloggen, men anser det vara för tramsigt. Jag är varken för eller emot monarkin, anser mest att kungafamiljen är landets lakejer, dom gör det man kräver av dom. Att det fanns tjejer på festerna är normalt anser jag, det innebär inte att det var kungens frillor, eller hur. På alla fester eller klubbar förekommer folk av bägge kön, inbjudna inom vänkretsen och säkert wannabes. Det finns inget som säger att kungen knullat runt med dom heller, kanske han rent av hämtades av säpo eller sin adjutant innan det blev för högt i tak, men det är inte intressant att skriva om för journalister. Kinaresan är planerad sedan ett år tillbaks, och är för näringslivets räkning. Hur mycket kungens närvaro gynnar näringslivet är det heller ingen som talar om, men det lär uppgå till summor som lätt väger upp det apanage han erhåller. 100 000000 kr är inte kungafamiljens fickpengar som fördelas inom familjen, utan det går till att avlöna hela den stab av folk som omger dom, underhåll av slottet o.s.v mer än hälften går till det. Tyvärr informeras inte allmännheten om hur arbetsdagarna ser ut, eller vilka uppdrag eller alla resor som ingår i deras jobb, det borde göras. Det borde finnas en redovisning på deras hemsida för alla som är intresserade av vad "skattepengarna" går till. Till syvende och sist, så vill majoriteten av svenkska folket ha monarkin kvar, och ingen skulle vilja att dom levde i en vanlig villa i Djursholm eller Skärholmen, eller köpte sina arbetskläder inför offentliga sammanhang på HM eller Kappahl. Utomlands är troligen fascinationen för monarkin större än för oss här, därför att det är en person är en kvarleva av en ätt. Det skapar glans åt en klick människor som vill känna sig utvalda, och det ger pengar vi alla har nytta av. Skatteåterbäring????? Ju bättre det går för näringslivet, desto bättre går det för alla här, skapar fler jobb o.s.v Vem vill ha en folkvald kung eller statschef? Är det inte anorna som är intressanta, det som vi upplever som lite speciellt. Titta bara på alla som släktforskar, vad vill dom hitta, jo kopplingar till adeln. Därför upplevs kungadömet som speciellt, det är historia, gener till Napoleons tid, franska rvolutionen o.s.v Det har betydelse för alla levande av den äldre generationen. När dom är borta ryker nog monarkin i alla fall eftersom ingen idag har något intresse av historia. Vi får se om en republik kommer att ge samma intresse utomlands. Familjen Vykort kommer att falla i glömska, och apanaget dom fick kommer att hamna i privata fickor inom näringslivet....

http://susanna55.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

11 november 2010 10:33

Ja du Susanna
Hur vi vänder oss har vi häcken där bak. Om jag har en arbetsgivare som ger mig lön så vill han självfallet veta vad jag gör under arbetstiden. När jag, när det begav sig, representerar företaget på något sätt så är det vissa regler man måste följa. Det brukar kallas "act of conduct" eller något i den stilen. Även om jag är ute med en kund eller leverantör efterarbetstid, men p g a att jag har ett visst jobb så gäller denna regel. Därför bör även kungen som är VÅR arbetstagare redovisa vad han gör. Att skriva det på hemsidan är kanske en skitbra idé.
Själv tror jag inte att kungen har nuppat runt bland de lättklädda kvinnorna. Men de har säkert funnits när han t ex åt middag eller tog en kaffe med konjak. Jag har också varit på fester arrangerat av leverantörer där det fans can-canflickor som dansade. Men sen gick de ju hem. Men jag vågar säga detta, även hemma. Det är ju ingen big deal. Men som kungen bara hålla käften är bara så dåligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Måndag 13 maj 16:58

På radion sa dom att betalningar och överföringar kommer att bli betydligt annorlunda och svårare med start nästa år. Allt skulle dock inte komma på en gång utan ändringarna ska komma lite undan för undan. Sllt för att försvåra det för de kriminella ...

Av Pink Ozzy - Måndag 13 maj 10:15

Sedan coronan bröt ut har priset stadigt ökat. Efter coronan har det sjunkit, eller inte? Allärerna gör reklam för att smöret ordinarie pris är nånstans mellan 54 och 65 kronor. MEN, det är alltid nån kedja som har extrapris. Numera oftast 29,90 och ...

Av Pink Ozzy - Måndag 13 maj 09:27

Tycks vara så att SD har en ganska stor trollfabrik. Det innebär att de betalar pengar för att folk (trollfabrik) skriver gott om SD och skit om oppositionen.  Kanske funkar hos folk som inte läser på själva. Det funkar inte hos belästa väljare. Sj...

Av Pink Ozzy - Måndag 13 maj 09:05

Både pressbyrån och 7eleven kommer fr o m 2025 att fasa ut cigaretter. Jag vet dock inte vilket ben jag ska stå på. Anledningen är flera. Rökarna kan lätt gå till andra aktörer som fortfarande säljer cigaretter. Smugglingen kommer att öka och gängen ...

Av Pink Ozzy - Söndag 12 maj 14:50


  Så det kan gå. Jag accepterar dom, men är ingen fan av dom och skulle aldrig vilja vara. De får väl leva sitt liv. Jag delar inte mitt. Hela klanen är som ett stort skämt.   ...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards