Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Snart är det jul

Av Pink Ozzy - 11 november 2010 17:42

Det är ju jul snart. Inte för att jag längtar, utan bara för att påminna om att du ska fundera hur du vill ha det i jul. Vi har alltid haft våra tre döttrar hos oss. I varje fall fram till ca kl 14-15. Då har 2 av dom med sina respektive åkt vidare till makarnas föräldrar. Den tredje mågen har sina föräldrar så långt bort så de har då alltid stannat lite längre på julafton.

Nu har vi dock beslutat att vi cirkulerar lite. Så i år ska vi vara hos en av döttrarna. Men då infinner sig plötsligt en hel massa problem som ingen tycks vara villig att göra något åt.

Först kom min svärmor tillika barnens mormor. Hon kan ju inte följa med eftersom hon inte kan ha hunden i husets vanliga plan utan hunden har då förvisats till källaren. Detta för att en av döttrarna ( hon som ska hålla i julen ) har svår astmaallergi, vilket svärmor har mycket lite förståelse för. Så hon ska sitta hemma och tjura.

Sen har vi den andra dottern som nu inte vet hur dom ska göra. De har ju tidigare åkt från oss till dotterns mans föräldrar, vilket har tagit dom ca 45 minuter.  Om de nu ska vara där vi firar jul så får de ju helt förskräckliga 20-30 minuter till att köra. Så nu vet de heller hur de ska göra.

Och till sist har vi dottern som ska hålla i det hela. Då har hennes man ringt sin mamma och talat om hur de har tänkt sig, d v s vi kommer tidigt och åker sen vid 14-15-tiden och att hans föräldrar då kan komma vid den tiden och att de då stannar på kvällen. Men det skulle han visst inte ha sagt. Tydligen har de sådana hårda regler kring julen så att han inte kom hem till sina föräldrar var ett stort svek.Men hallå, klipp av navelsträngen. Han är 30 och gör väl som han vill. Själv åkte vi och barnen till fjällen mellan 1985 och 2000. Det var en underbar tid att vara däruppe på julafton. Speciellt de år då det kom ner snöflingor stora som tefat.

 Så börja tänk på hur ni ska ha det i jul så ni slipper "svika" någon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Måndag 29 april 18:27

Nu framkom det att ett stort antal poliser skvallrar information till gäng mm. Jag förstår gängen. Tanken är smart. Men som polis så blir det snabbt potatisgris. Man snitchar inte som polis. Lika lite som man golar ner en buse. En buse som golar n...

Av Pink Ozzy - Måndag 29 april 10:16

Man har ner och mer kommit på faran av att dricka alkohol. Jag flytta hemifrån redan i unga år och druckit minst 1 gång i veckan i ca 50 år. OK, inte så att jag blev aspackad speciellt ofta i början, men från ca 16-årsåldern. Sen har det lite sakta ö...

Av Pink Ozzy - Måndag 29 april 09:59

Äntligen har vi fått en ny kvinnolag. Vad den bl a innebär är är att se till att våld mot kvinnor minskar och att kunskapen om detta ökas. Länderna ska även säkerställa att öka kunskapen om samtycke och man ska göra mer för att förhindra våldtäkter o...

Av Pink Ozzy - Söndag 28 april 11:07

The Villages har byggts upp i Florida och är endast  tillåtet för folk över 55. De festar nästan varje kväll, träffar en varaktig eller tillfällig partner och har kul. På torget spelas det gamla godingar. Öl, drinkar och gonnoré flödar hej vilt.  ...

Av Pink Ozzy - Söndag 28 april 08:37

Ja detta väder. Tittar jag ut skiner solen. Lyssnar jag på radio ska det dock snart regna. Men man ska ju vila den sjunde, så jag får väl göra som herren säger. Spelar ju ingen roll vad jag än gör i år, fröna gror otroligt dåligt ändå. Jag skulle n...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards