Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Avgå Sahlin

Av Pink Ozzy - 12 november 2010 09:08

Jag sa det före valet och säger det igen: Mona Sahlin är en stor kvarnsten runt socialdemokratins hals. Det är bara hon och hennes gäng som tror att hon tillför partiet något. Men hon gör inte det! Hon kunde ju knappt hålla ihop de rödgröna. Det sprack ju nu också. Nej, byt ut henne så att de har en bra partiledare till nästa val så kanske t o m jag röstar på dom igen. Men tyvärr ser jag ju inga kandidater. Ja det skulle då vara Bodstöm. Men då får han skynda sig tillbaka från USA och bygga upp sin image och synas i rutan. Jag ser ingen annan.


Tomas Östros? Nej knappast. Messing? Nej, jag tror inte att man ska stirra sig blind på att tvinga fram en kvinnlig partiledare.


Wallström? Den enda kandidat som i s f har kunskap också. Men hon vill inte.


Ibrahim Baylan? Nej knappast. Jag är inte rasist och det vet alla, men en stadsminister måste prata svenska utan brytning. Dessutom har han varit för svag i nuvarande position.


Sven-Erik Österberg? Nej, tack. Visserligen är han kunnig, men ger ett osäkert och nervöst intryck.


Ja, där har sossarna lite att jobba med. Men låt inte Mona Sahlin återkomma. Gud förbjude!

 
 
gubbfan

gubbfan

12 november 2010 17:04

Vad är det för fel på Padgrotzky?
Både klok och med distans till sig själv.
Men polisminister Bodström?
Du det där med demokrati? Är inte det av intresse?
Vill du hellre leva i en dystopi med Storebror vakande över dig?

http://gubbfan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

13 november 2010 09:17

He he, det var nästan lite humor "Storebror vakande över dig" samtidigt som du nämner Padgrotsky och Bodström. Padgrotsky kan väl knappast titta ner på någon i detta land. Däremot är Bodström säkert uppåt 1.90
Nej, skämt åsido. Padgrotsky är kanske kunnig, men kommer alltid att ha sin "längd" emot sig. För det får man ju tillskriva Reinfeldt att han har ett utseende som inger viss respekt, vilket varken Mona och Leif har. Thomas däremot kanske kan ena de olika krafterna och även får gehör från de yngre. Rent akademisk borde väl Bodström vara den mest lämpade. Dessutom är han ingen politisk broiler utan har fler strängar på sin lyra. Den som lever får se.

 
Gubbfan

Gubbfan

13 november 2010 10:00

Å jo, nog är han politisk broiler allt.
Med pappa som fd minister. Inavlad i den politiska eliten, precis som Sahlin.
Den kraftigaste strängen på hans lyra är viljan till makt för maktens skull, den näst kraftigaste att kunna gå över lik utan att det bekymrar det minsta.
Att han sedan är en girig lagvrängare ligger honom extra mycket i fatet.
IPRED, FRA osv är i stort Bodströms verk.
Men visst, han kommer att sno åt sig makten om han får en chans.
Sedan är det extra synd att storlek skall gå före klokskap.
Socialdemokratin kommer att förbli ett dåligt alternativ för gemene man med Bodström i tyglarna.

http://Gubbfan.bloggagratis.se

Pink Ozzy

13 november 2010 10:04

Men politisk broiler menar jag alla de som sitter i riksdagen och aldrig eller nästan aldrig haft ett hederligt jobb, utan varit heltidpolitiker. Bodström är advokat, f d fotbollsspelare ( i fel lag ), författare mm. Inte heller i övrigt håller jag med dig. Och du ska veta att det tar emot att som Bajare ge cred åt en AIK:are.

 
Gubbfan

Gubbfan

13 november 2010 10:44

Broiler är en särskild hönskorsning som föds upp på ett särskilt inavlat sätt.
Men hederligt jobb?
När blev juristjobbet ett hederligt jobb?
pinkozzy har bestämt aldrig hört om rättsrötefallen i Sverige?
Att karln dessutom är sportintresserad(Obs jag skrev inte sportfåne även om jag ville)visar ju extra mycket vad det är för typ.
Nej aldrig att jag skulle rösta på honom.
Jag har för övrigt inte heller röstat på Sahlin som jag finner lika obehaglig.

http://Gubbfan.bloggagratis.se

Pink Ozzy

13 november 2010 11:22

Ja du, gubbfan. Vi kommer nog inte mycket längre. Att broiler betyder det du ovan skrivit är förvisso inte fel, men en broiler är också något som framställts för ett enda ändamål. Så därför kan man säga att vissa politiker är broiler. Dessutom ÄR juristjobbet i mina ögon hederligt. Det är de flesta jobben. Var ska gränsen i s f dras?
Och eftersom jag älskar sport, dock inte AIK, gör inte saken sämre för mig. Det tyder i regel på att man är en bra lagspelare, vilket kan vara bra i politiken. I mina ögon kan vi inte jämföra Sahlin och Bodström på samma dag.
Ha en trevlig helg nu. Själv ska jag gå och träna efter en dryg vecka utan träning p g a sjukdom mm.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Tisdag 14 maj 09:34

Igår gick Sverige - Tyskland i Ishockey-VM. TV6 visade matchen och man hade 4-5 "experter" och programledare som babblade i munnen på varandra. Ibland hörde man ingenting för alla ville vara lite mer expert än nån annan. Det här är mågot TV6 får lägg...

Av Pink Ozzy - Måndag 13 maj 16:58

På radion sa dom att betalningar och överföringar kommer att bli betydligt annorlunda och svårare med start nästa år. Allt skulle dock inte komma på en gång utan ändringarna ska komma lite undan för undan. Sllt för att försvåra det för de kriminella ...

Av Pink Ozzy - Måndag 13 maj 10:15

Sedan coronan bröt ut har priset stadigt ökat. Efter coronan har det sjunkit, eller inte? Allärerna gör reklam för att smöret ordinarie pris är nånstans mellan 54 och 65 kronor. MEN, det är alltid nån kedja som har extrapris. Numera oftast 29,90 och ...

Av Pink Ozzy - Måndag 13 maj 09:27

Tycks vara så att SD har en ganska stor trollfabrik. Det innebär att de betalar pengar för att folk (trollfabrik) skriver gott om SD och skit om oppositionen.  Kanske funkar hos folk som inte läser på själva. Det funkar inte hos belästa väljare. Sj...

Av Pink Ozzy - Måndag 13 maj 09:05

Både pressbyrån och 7eleven kommer fr o m 2025 att fasa ut cigaretter. Jag vet dock inte vilket ben jag ska stå på. Anledningen är flera. Rökarna kan lätt gå till andra aktörer som fortfarande säljer cigaretter. Smugglingen kommer att öka och gängen ...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards