Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 25 december 2010

Snart skriver vi 2011

Av Pink Ozzy - 25 december 2010 09:35

Nu är det bara dagar kvar av 2010. Så tankarna går så sakta till 2011. Hur kommer året att bli? Då tänker jag både privat och i det stora hela. Kommer jag att få ett jobb? Ja, hoppas kan man ju alltid. Hur går det för Grekland, Irland, Spanien och Portugal och hur påverkas vi av deras usla ekonomi? Hur ska banker och stater förvänta sig att den lille mannen ska klara sin ekonomi när de själva inte klara sina ekonomier? Och vem betalar i slutändan notan för deras dåliga finanskunskaper? Jo, det är den lille mannen. Det är han som måste betala högre skatter och räntor på lån och det är han som får lägre ränta på insatt kapital. Det är inga stater som kliver in och ger bort pengar! Det är den lille mannens pengar de stora herrarna leker med.

Och hur går det mellan Nord- och Sydkorea? Kan de hålla sams? Hur kommer det att gå för de fattiga i Afrika och de krigsdrabbade i Mellanöstern, Irak, Afghanistan m fl stater?

Det är en del av alla de frågor man kan ställa sig inför nästa år. Frågan är väl också vilken som är den viktigaste. Eller om det överhuvudtaget går att få fram "den viktigaste frågan"? För det spelar ju trots allt stor roll under vilka förutsättningar man lever, var man lever och hur man lever. Det är ju trots allt upp till var och en att rangordna frågornas väsentlighet.

Själv så tycker jag dock att ovanstående frågor är ganska viktiga. Har du andra exempel så hör av dig så ska jag försöka göra en sammanställning om någon vecka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 14:37

Dogge Doggelito hande tydligen sex när han var ca 7-8 och tjejen 15 år. Det berättade han i nåt forum och direkt kommer PK-maffian. Lasse Holm har t ex brutit med Dogge så han får inte vara med i Dobido i sommar. Då ska jag vara jävlig tillbaka och i...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:49

Köper du påskmat eller lever du som vanligt? Själv har vi det nästan som vanligt. Långfredagen äter vi bara Jansson och ägg. Lördag är vi bjudna på påskmat/födelsedag. Söndag och måndag tar vi lite påskmat, men inga mängder. Det var roligare ned ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 09:31

Såg på Rapport igår hur många kvinnor som dödas av sina män. Jag blir så förbannad och samtidigt sorgsen. Ofta är kvinnorna dessutom gravida. Jag fattar inte hur dessa män tänker, om de ens tänker.  Jag tycker nog att straffen bör göras om. Samtidi...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:58


Eftersom många inte kommer att ha tid med mobil, platta eller dator önskar jag er redan en GLAD PÅSK!          ...

Av Pink Ozzy - Torsdag 28 mars 08:53

Det är av någon anledning skillnad mellan Facebook och bloggen. Hag går väldigt sällan kommentarer på bloggen men dagligen på Facebook. OK, det är lite skillnad i innehållet. Det blir lätt lite roliga bilder på Facebook medan det på bloggen oftast är...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Skapa flashcards