Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 13 december 2011

Av Pink Ozzy - 13 december 2011 10:55

Lägg ner kulturdepartementet omgående. Hur fan kan ett departement föreslå att TV-bolagen ska få ha reklam under fotbollsmatcher? Har vi inte reklam så det räcker? Titta bara hur TV4 förstörde skidskyttetävlingarna. Är det meningen att det ska vara så i fotboll också? 

Personligen skriver jag upp vem som gör reklam under skidskyttet och bojkottar de företag. Detsamma kommer jag att göra med alla de företag som gör reklam under några matcher framöver.

Hur djävla djupt ska TV sjunka i reklamträsket?

Om nu någon säger att det är bra för att reklamen bekostar programmet så glöm det!!!

Den som betalar är alltid de som köper de varor som det görs reklam för. 

Så alla ni som hatar TV-avgiften. Tycker ni det är bättre med reklam? Ja då ska du köpa alla varor som det görs reklam för. Då betalar du troligen betydligt mer i "TV-avgift" än nu anar.


Allmänt · Sport · TV
Av Pink Ozzy - 13 december 2011 10:49

Såg du matchen mellan Bologna och Milan? Då såg du också att ingen rörde Zlatan Ibrahimovic när han kastade sig i straffområdet. Det är bland det värsta jag vet inom sporten och speciellt inom fotbollen. Dessa tilltag anser jag vara rent fusk och bör bestraffas mycket hårt. Det finns så många kameror numera så det enkelt skulle gå att bestraffa spelaren i första hand, men även laget. Men det ska kanske göras restriktivt i början. Fallen måste vara klara och utom all tvivel. Det har faktiskt hänt att spelare blivit avstängda. T ex en brasse som kastade sig hejdlöst vid hörnflaggan i ett WM för ett antal år sedan. Så möjligheten finns. Det är ingen sport som har så klena spelare som fotbollen. Ibland behöver man bara titta på dom för att dom ska ramla omkull. Men det borde väl inte ske med en spelare som Zlatan och som väger uppemot 100 kg.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards