Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 27 december 2011

Av Pink Ozzy - 27 december 2011 10:06

Nu har då de svenska journalisterna Martin Schibbye och Johan Persson döms till 11 års fängelse i Etiopien. Rätt eller fel? Personligen tycker jag att det är helt fel. Hela Sverige tycker att det är helt fel. Men i Etiopien anser man detta vara rätt. Varför? Nja, allt snack om koranen hit och lagbok dit är bara skitsnack. Här vill man statuera ett exempel. Man vill helt enkelt säga att " Ge fan i att komma hit och skriva skit". Man är helt enkelt livrädd för insyn. Eller är det också så att man avvaktar och sedan via diverse mellanhänder få något i utbyte som man krävt. Kanske vapen, mat, pengar eller något annat. När de sen har fått det kanske killarna benådas. Samtidigt ska man beakta också att dessa journalister anser sig ha RÄTT att bete sig på ett visst sätt, d v s ta sig in i ett land utan giltiga handlingar. Något som innebär fängelse inte bara i Etiopien. När jag nu ändå är inne på temat rätt eller fel kan vi ta upp Kina också. En kines som tidigare dömts till 3 års fängelse för att han sagt vad han tycker om regimen har nu fått ytterligare 10 år för att han sagt vad han tycker. Det är samma sak här. Är det vi 9 miljoner invånare i Sverige som har rätt eller 1 miljard kineser. Själv tycker jag att vi har rätt, eftersom de 1 miljard inte får säga vad de egentligen tycker. För då åker de in i fängelse. Vi kan ju ta Ryssland när vi ändå håller på. Här håller man val, men tillåter endast partier som redan före valet sympatiserar med Putin. Undrar om jorden får uppleva en total demokrati innan den går under genom människans "försorg". Jag tror inte det, tyvärr.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards