Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 30 december 2011

Av Pink Ozzy - 30 december 2011 22:06

För ett tag sedan hade vår lokala tidning ett stort reportage på nästa 2 helsidor om en "stackars" famlij som hade 2 barn ( 2 och 5 år ) och som tvingades leva på 10800:-/månad när SoS hade betalat både hyra och elen. Det mest flagranta i artikeln var det att mamman i huset ansåg att röka och dricka Coca-Cola var hennes enda "lyx" hon ansåg sig ha rätt att unna sig. 

Det som inte stod var att de också är så lata att de inte ens orkar åka de ca 250 metrarna till dagis varje dag, utan tar bilen.  

Vad som hände var att en hel del personer tyckte SÅ synd om dom och gav dom mat och julklappar till jul. För det var ju en sak som familjen inte hade råd med.  

Hur som helst så la jag in ett inlägg och förklarade för gemene läsare att denna mamma lätt kan spara över 1000:-/månad bara genom att ge fan i att röka och dricka Cola. 

Vad som först hände var att de fick ovanstående presenter. Bl a en burk pepparkakor. Då säger mamman : " Äntligen kan vi äta pepparkakor till jul. Det har vi aldrig haft råd med". För den som inte vet det så kan du köpa färdig pepparkaksdeg för ca 15:- , eller göra degen själv för ca 10:-. Vilket i så fall motsvarar 5 cigaretter.

Hur gick det sen?

Jo, idag kom det in en drös med insändare som höll med mig och ingen som höll med familjen. Kändes skönt att jag har rätt ibland.  

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards