Direktlänk till inlägg 29 juli 2013
Ryan Air är för mig ett hatobjekt sedan många år tillbaka. Man lever på billig arbetskraft som utnyttjas till max. Låga löner, långa arbetspass ingen anställningsgaranti och mycket mer. Köper man sedan biljetter för 5-600 och råka ha en bokstav fel på biljetten tar man ut mellan 500-1000 kronor extra. Oseriöst om man vill kalla sig företag. De anställda är ofta från öststaterna och kan ofta inte ens passagerarnas språk. Vissa klarar dock hjälpligt en öststatsengelska. Inte så lätt att förstå för alla.
Det har genom åren haglat med dålig kritik mot företaget. Inget de dock bryr sig om. Anledningen är troligen att de säljer dessa lågprisbiljetter och att de som köper dom inte bryr sig om personalen eller att de själva blir infösta som kor i ett bås.
Nej, jag flög Ryan Air en gång och kommer aldrig mer att göra det. Ingen jag känner heller.
Det senaste i deras sätt att arbeta är att tvinga de anställda att sälja så mycket det bara går. Se nedanstående faktaruta som är hämtat från www.aftonbladet.se. Där du även kan läsa mer om detta på http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17205760.ab
Nedanstående är kopierat direkt från aftonbladets hemsida:
Tala långsamt och tydligt och inte alltför länge.
Le medan du pratar och få ögonkontakt med dem som sitter i de första raderna. De som ser dig kommer att lyssna till rösten.
Kabinpersonalen ska under hela resan vara tillgänglig för den som vill handla.
När skraplotter ska säljas är det viktigt att få de som sitter på de främre raderna att köpa, då ser de som sitter längre bak att det är en attraktiv produkt som erbjuds.
Det är inte tillåtet att gå genom kabinen och ropa "skraplotter, skraplotter". Varje passagerare skall få erbjudande att köpa lotter och få höra att "vissa har vunnit tusentals euro på detta".
Le mot passagerare när du ger dem katalogen. De ska delas ut innan flygningen påbörjas för att passagerarna ska få maximal tid att läsa den. Ju fler tidningar som delas ut desto högre försäljning.
När en passagerare ber om en öl, ska resenären genast få frågan om han eller hon vill ha chips eller jordnötter till. Att fråga "Något annat?" är inte tillräckligt specifikt.
När en kund frågar efter en produkt bör du alltid försöka sälja någonting dyrare. Det kan uppmuntra passagerarna att köpa något som han eller hon inte tänkt på.
Jag ser överallt en av de värsta sjukdomar. Jag tittar aldrig på let's dans. Det ger mig aldrig nånting. Men man kan ju aldrig undvika löpet på söndag. Sorgligt . Som denna söndag då Junior åkte ut. Lite sorgligt. Så många som gillar honom? Men av...
Förlåt mig förlåt mig för att jag inte skrivit på ett tag. Men men jag och världen har inte som den borde vara. Idag mår jag illa. Nej, ingen alkohol på 2 år . Är nog mer cancern och andra sjukdomar som ställer till det. Gör det andra året som m...
Har läst varianter om det ett antal gånger. Överklassen kommer på idèn själv eller anställer nån för att kläcka idiotiska idéer. Det senaste i raden av idioti är att folk som inte släpper in reklam på dina Facebook eller instagramsidor ska böta 144 ...
När Sossarna tillträdde senast så satte man igång och spara för sämre tider trots att bl a Moderaterna m f ansåg att man skulle handla för pengarna. Men det gjorde inte Maggan Andersson. Sen kom Tidöligan och sparade på sjukvård, äldrevård, skola o...
En rysk familj med 13-åriga Nadja kom till Sverige 2017 eftersom mamman fick jobb här. Genom anhöriginvandringen fick de ansöka årligen igen om att få stanns i landet. 2022 fick familjen ansöka om permanent uppehållstillstånd. Alla fick det utom Nad...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 | 6 |
7 |
|||
8 |
9 | 10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|||
15 | 16 |
17 |
18 |
19 | 20 |
21 |
|||
22 | 23 | 24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
|||
29 | 30 |
31 |
|||||||
|