Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 29 augusti 2020

Av Pink Ozzy - 29 augusti 2020 10:17

Hur kan ett flygbolag som Ryanair får finnas? Ett krångligt biljettförfarande, övernitisk med bagagevikten och ligger dessutom på topp hos ARNs svarta lista eftersom de inte betalar de belopp de ålagds att betala.
När det gäller min fråga så är den på 2 plan. För det första är det ju konstigt att det inte finns någon internationell flygmyndighet som kan stänga av dom.
Men sen är det ju också konstigt att så många vågar flyga med ett bolag som inte återbetalar någon när de gjort fel. Du kan ju få hela semestern förstörd, men får inget tillbaka. Fundera på det innan du bokar nästa gång. Jag bokade en gång med Ryanair och aldrig mer.

Av Pink Ozzy - 29 augusti 2020 10:00

I Malmö har det tydligen varit oroligheter i natt. Man har eldat koraner, förstört polisbilar mm.
Två dödssynder om du frågar mig. Polisen borde, om inte använda skarpa skott, så i varje fall gummikulor.
Att bränna någon religions heliga bok är inte OK. Bibel, koran eller vad det nu är. Det är respektlöst. Om man beter sig respektlöst ska man behandlas respektlöst och skjutas ( med det som polisen anser nödvändigt).
Detsamma gäller polisen. Skadar eller förstör man en polisbil, ambulans, brandbil eller liknande ska polisen ha rätt att ta till alla nödvändiga medel. Gör man ingenting omgående så kommer det att vara försent. Det räcker inte med att peka finger och säga aja baja.

Av Pink Ozzy - 29 augusti 2020 09:52

Coronan börjar att få mig att klättra på väggarna. Jag saknar kroppskontakten. Min fru kan jag krama hur mycket jag vill,men inte mina barn och barnbarn. Inte heller andra som behöver en lite uppmuntrande kram.
Men det är inte bara kramar. Det är handslag också. Att hälsa med ett handslag är ju självklart. Att köpa en bil avslutas ju med ett handslag. Men inte denna gång. Nu blev det bara en armbåge.
Men det är bara att följa reglerna Corona vill jag ju inte ha,men gärna en kram. ? ? ?

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards