Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 3 september 2023

Av Pink Ozzy - 3 september 2023 10:56

Förr var många emot Vänsterpartiet eftersom man ansåg att de var för ryssvänliga.
Numera har dock vänstern bytt sida. När Ryssland skulle få komma till Nobelceremonin var Nooshi Dagostar den förste som sa att hon då avstod. När sedan Nobelkommittén ändrade sig så sa Dagostar att hon också ändrat sig och skulle komma.
Det visar att vi har fått ett självtänkande Vänsterparti som inte styrs av Putin och hans anhang. Bra jobbat Nooshi.

Av Pink Ozzy - 3 september 2023 10:44

Carolina Klüft är verksamhetschef för generation pep. En mycketbra och nyttig förening som vill få barn och ungdomar att röra sig mer. En mycket bra tanke som jag har skrivit om flera gånger på olika plattformar. När jag var ung var jag ju ute nästan jämt. Man cyklade, åkte skidor, pulka, skridskor, spela fotboll och lekte kull. Alltid var det något utom när man hade nån tjej, vilket ökade med åldern från ca 13 år.
Numera ser jag knappt en unge ute. Finns stora gräsytor runt mig, men inga ungar om det inte är arrangerat fotboll. Mina barn och barnbarn har hela tiden hållit på med något. Det gör också att man tar med sig lite kondition och styrka till framtiden.
Nu vill Carolina att barn ska cykla till skolan. I unga åldrar med någon vuxen och senare själv. Det är kanon, bara man tar hänsyn till var man bor. När jag var 12 13 år cyklade jag nästan dagligen till ett bad som låg ca 15 km bort. Tog ca 45 minuter dit och en timme hem. Fick på det sätt mycket frisk luft och sol. Dessutom starka ben. Finns inte många sådana barn. Nej, nu ska de skjutsas till skolan och allt annat. Stod vid skolan några dagar och kände igen flera barn och föräldrar. De flesta barn bodde max 3 km från skolan i ett mycket lugnt samhälle. Varför ska de köras hela tiden? Ge dom en cykel eller bra skor så gör ni barnen en större tjänst än att köra småsträckor hit och dit. Fundera på det !

Av Pink Ozzy - 3 september 2023 10:08

Läser i dagens Aftonblad m friurarorden. De har kl a 7 hörnstenar som i sig inte är konstiga. Värre är det med alla dessa ritualer de tycks hålla på med. Typ som ett slags rollspel. Inget för mig m a o. Verkar mer vara som en klubb för egen beundran och lek. Jag förstår inte riktigt meningen med det hela. Visst, en del blir nog goda människor, men det kan man ju bli utan att läggas i likkistor och andra dumheter. I sig en fördel att inte få diskutera politik, religion eller affärer. Dessutom får du inte vara kvinna samt ha gott anseende, vad numret ska ha för betydelse.
I mina ögon är det 15000 gubbs som håller varandra om ryggen och leker nån fånig lek. Skulle jag nån gång bli tillfrågad skulle jag omgående säga nej. Men det kanske har att göra med mitt motstånd mot möten, styrelser och annat där man möts av olika anledningar. Jag kan stödja en viss fråga, men skulle absolut säga nej i detta fall eller t ex Lions eller liknande. Det är inte min grej. Jag vill tycka och tänka som jag själv vill och skita i vad andra tycker. Visst, en del har blivit sura och tagit avstånd, men det kan jag leva med.
Nej, bort med denna typ av "föreningar". De kan iförlängningen t o m vara farliga för samhället.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards